۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۰۹۲۴
استقبال از ایام محرم

مردم شهرستان فارسان خود را آماده استقبال از ایام محرم می کنند

مردم شهرستان فارسان چند روز قبل از رسیدن این ماه معنوی با برپا داشتن پرچم‌های عزاداری در درب منازل، مساجد، تکایا، محله‌ها و کوی و برزن خود را آماده استقبال از ایام محرم می کنند.
مردم شهرستان فارسان خود را آماده استقبال از ایام محرم می کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مردم شهرستان فارسان چند روز قبل از رسيدن اين ماه معنوي با برپا داشتن پرچم‌هاي عزاداري در درب منازل، مساجد، تکايا، محله‌ها و کوي و برزن خود را آماده استقبال از ايام محرم مي کنند. اهتزاز پرچم ها، بيرق سرخ، سياه و سفيد و نصب پارچه نوشته هايي از سخنان امام حسين (ع) بر سردر مساجد، حسينيه ها، زيارتگاه ها، منازل، ادارات و نهادها يکبار ديگر حماسه عاشورا را در اذهان مردم زنده کرده است.






دسته هاي سينه زني و زنجيرزني در شهر
در شهرستان فارسان هيات هاي مذهبي نيز از روز ششم ماه محرم اقدام به حرکت دسته هاي سينه زني و زنجيرزني در شهر کرده و خود را براي برپايي اصلي ترين مراسم عزاداري در ايام تاسوعا و عاشورا آماده مي کنند. البته قابل ذکر است هر شب مجالس عزاداري و منبرخواني توسط روحانيون که از خود شهرستان يا از شهرستان هاي ديگر مي آيند در مساجد و حسينيه ها برگزار مي شود.



سينه زني واحد
مراسم سينه زني واحد، يک سبک عزاداري شناخته شده جنوبي است که در شهرستان فارسان در عزاداري ها ديده مي شود.

عزاداران با تشکيل حلقه‌هاي انساني به نشانه اتحاد و همدلي با قرائت اشعار حماسي به عزاداري پرداخته و عشق و ارادت خود به اهل بيت عصمت و طهارت نشان مي‌دهند.

مراسم تاسوعا و عاشورا

مراسم تاسوعا و عاشورا همه ساله با تجمع خيل عظيمي از عزاداران حسيني در گلزار شهدا شهر و در روستاها برگزار مي شود.

شب شام غريبان

در شب شام غريبان مردم عزادار شهرستان فارسان در اماکن مذهبي به ياد شب اول شهادت حسين ابن علي (ع)، شمع روشن کرده و تا پاسي از شب به مناجات و گريه بر مظلوميت آن بزرگوار و اسارت اهل بيتش مي پردازند.

تعزيه خواني

تعزيه خواني يکي از مراسم هاي ماه محرم در فارسان است که از روز اول ماه محرم در فارسان اجرا مي شود وتا روز دهم محرم ادامه دارد .درتعزيه خواني واقعه کربلا به دست افرادي که هر يک نقشي از شخصيتهاي اصلي را بر دوش دارند، نشان داده مي‌شود.



انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۴:۵۸

15 Jan 2020