۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۶۴۱۴
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري:

42 هزار نفر در چهار محال و بختياري جوياي کار هستند

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: در حال حاضر 42 هزار نفر در چهارمحال و بختياري جوياي کار هستند که با اجراي دو طرح توليد انرژي خورشيدي و دهکده المپيک در شهرستان سامان به‌طور مستقيم و غيرمستقيم براي حدود 6 هزار نفر شغل ايجاد شود.
42 هزار نفر در چهار محال و بختياري جوياي کار هستند
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ سيدعباس جزايري مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه طرح‌هاي بسياري در جهت رفع مشکلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعي و تحقق اقتصاد مقاومتي صورت گرفته است اظهار کرد: در جهت توسعه باغات و صنعت و همچنين اشتغال روستائيان تسهيلاتي در جهت توسعه باغات پرداخت شده است.

وي افزود: در طرح ملي اشتغال فراگير، ۲۰ هزار ميليارد تومان اختصاص يافته است و سهم استان از اين رقم حدود ۴/۲۱ درصد است که اين طرح مي‌تواند جهت ايجاد اشتغال مؤثر باشد.

جزايري راه‌اندازي تعاوني را در ايجاد اشتغال روستائيان مؤثر دانست و گفت: انتظار داريم تا پايان سال حدود ۵۰ تعاوني جهت اشتغال روستائيان راه‌اندازي کنيم.

وي با بيان علل ريزش تونل چري در شهرستان کوهرنگ و اقدامات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين رابطه گفت: به‌ علت سست بودن ديواره‌هاي مسير حفاري تونل و رانش زمين اين حادثه رخ داد و متأسفانه سه نفر از کارگران فوت شدند و گزارش اين حادثه توسط بازرسان اين اداره به مقامات قضائي ارائه و همچنين تذکرات لازم به اداره تأمين اجتماعي جهت پيگيري وضعيت کارگران آسيب‌ديده داده شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: باتوجه به رعايت نشدن مسائل ايمني توسط پيمانکار مجري طرح اين پروژه به‌طور موقت و جهت انجام بررسي علل حادثه تعطيل شده است و عوامل وقوع حادثه در دست بررسي است.

جزايري با تأکيد بر اينکه وظيفه نظارت بر مسائل ايمني کار و حمايت از کارگران بر عهده اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي است، تصريح کرد: متأسفانه مجريان اجراي اين پروژه اين اداره‌کل را در جريان آغاز اجراي پروژه جهت تأييد ايمني کار قرار ندادند و همين مسئله منجر به وقوع حادثه در تونل چري شد.

وي در پايان با اشاره به اينکه حدود ۲ هزار و ۴۷۱ نفر در چهارمحال و بختياري بيمه بيکاري دريافت مي‌کنند، ادامه داد: ما از اخراج دسته‌جمعي کارگران تا حد امکان ممانعت بعمل مي‌آوريم و مي‌توان يکي از دلايل افزايش جمعيت دريافت بيمه بيکاري در استان را اخراج دسته جمعي دو کارخانه برفاب و صبا فولاد عنوان کرد که حدود ۳۶۸ نفر کارگر در سال گذشته توسط اين دو کارخانه به جمع بيکاران اضافه شدند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۰:۰۲

29 Dec 2019