۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۳۶۹۲۸
امام جمعه سامان:

آمریکای بدعهد و منافق نباید برای ما جایگاه برقراری ارتباط باشد

امام جمعه سامان با اشاره بر مطالعه اسناد لانه جاسوسي، ابراز کرد: آمريکايي که بدعهد و منافق است نبايد براي ما جايگاه برقراري ارتباط باشد.
آمریکای بدعهد و منافق نباید برای ما جایگاه برقراری ارتباط باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، حجت الاسلام علي اصغر عقيلي امام جمعه سامان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: يکي از ويژگي هاي هر شخص متقي اين است که حال او در خوشي و ناخوشي يکسان باشد و اين براي همه زمان ها يکسان است.

عقيلي با بيان اينکه اين ويژيگي نه تنها در زمان اميرالمومنين بلکه در در زمان معاصر ما نيز افرادي وجود داشته است که چنين صفاتي را داشته باشد، اذعان داشت: ازجمله افرادي که چنين صفتي را داشته است امام خميني رحمت الله عليه بيان فرمودند که نه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي دچار خودفريبي و غرور شد و نه در موقع شهادت فرزندشان دچار ناراحتي بيش از حد و نگراني شد، امام حتي در دوران رحلت فرزندشان درس و بقيه ي کارهاي خود را تعطيل نکرد.

عقيلي در ادامه به نمونه ديگر از افرادي که صفت "يکسان بودن حال در نزد غم و شادي" را داشتند به آيت الله مجتهدي اشاره کرد و بيان داشت: که در موقع صرف شام و مراسم ديد و بازديد به فوت مادر ميزبان هيچ اشاره اي نداشتند و در پايان مراسم گفتند که فردا در مراسم تشييع مادرشان شرکت کنند.

وي با بيان اينکه به جاست که يک تلنگري به خودمان بزنيم که حال ما در چنين مواقعي چگونه است و چرا بايد امروزه در برخي جاها براي فوت يک شخص مراسم عقد و يا عرسي يک زوج ماه ها به تاخير بيفتد، اذعان داشت: سومين نمونه از افرادي که حالشان به موقع غم و شادي يکسان است کسي نيست جزء ميرزا جواد آقاي ملکي تبريزي صاحب کتاب شريف المراقبات فرزندشان در روز غدير به موقع اطعام روز غدير در حوض آب خانه مي افتد و دچار خفگي مي شود، آيت الله ملکي موقع رفتن مهمان ها از آنان خواستند که در تدفين و تشييع و خاکسپاري فرزندم کمک کنيد، بعضي از ماها اگر در روز غدير چنين اتفاقي برايمان بيفتد ممکن است حتي با علي هم خداحافظي کنيم.

امام جمعه سامان با بيان اينکه در ثواب صبر کردن بر مصيبت به حديثي اشاره و بيان داشت: هر کسي که بر مصيبت صبر کند خداوند سيصد درجه در نامه عملش مي نويسد به طوري که بين هر درجه آن فاصله بين زمين و آسمان است.

حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه دوم به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ دانشجويان لانه جاسوسي آمريکا را تسخير کردند و معلوم شد که برخي رجال داخل کشور از مزدوران آمريکا هستند.

عقيلي به بيان امام خميني (ره) اشاره کرد که امام فرمودند اين انقلاب از انقلاب اول هم مهم تر است چراکه اگر چنين اتفاقي نمي افتاد ممکن بود انقلاب ۱۳۵۷ هم از بين برود و بيان داشت: امام خميني رحمت الله عليه در مواجهه با اقدام دانشجويان دستور به دستگيري عوامل امريکا دادند و حتي کوچکترين ترسي هم به خود راه ندادند.

وي در پايان به ضرورت مطالعه و بررسي اسناد زنده شده از لانه جاسوسي آمريکا اشاره و عنوان کرد: مومن طبق روايات نبايد از يک سوراخ دو بار گزيده شود، آمريکايي که بدعهد است  منافق است نبايد براي ما جايگاه برقراري ارتباط باشد و اميد داشته باشيم که برقراري ارتباط با آمريکا براي ما مايه پيشرفت است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۱:۱۵

24 Jan 2020