۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۲۸۷۸
بخشدار زاينده رود خبر داد

اجراي طرح مناريد در هوره براي کشت گياهان دارويي و ديم کاري

بخشدار زاينده رود گفت: طرح مناريد درطرح يک هزار و 600 هکتاري هوره براي کشت گياهان دارويي و ديم کاري به عنوان اولين پروژه در شهرستان سامان اجرا مي شود.
اجراي طرح مناريد در هوره براي کشت گياهان دارويي و ديم کاري
به گزارش جهانبین نیوز؛ عيسي ملکي در گفت و گو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه طرح مناريد با مديريت يکپارچه سرزميني که براي اولين بار در شهرستان و بخش زاينده رود در مرحله اجرا و اقدام است اظهار داشت: به منظور تقويت و انسجام سازمان مديريت يکپارچه منابع براي پايداري سرزمين با پيگيري اداره منابع طبيعي و آبخيزداري استان و شهرستان، برنامه هاي محيط زيست جهاني که در سطح بخش عملياتي مي شود.

ملکي با بيان اينکه تشکيل گردهمايي توسعه روستايي و محلي در هر روستا انجام و در سطح هر روستا جلسات با حضور کليه اقشار و مردم جهت آگاهي بخشي و اطلاع رساني به منظور جلب مشارکت هاي مردمي تشکيل مي شود، بيان داشت: طرح ۱۶۰۰هکتاري هوره به عنوان اولين پروژه مناريد و کشت گياهان دارويي و ديم کاري در شهرستان سامان است.

وي با بيان اينکه پروژه بين المللي "مناريد" (MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پايدار و يکپارچه کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا در هفت کشور اردن، الجزاير، ايران، تونس، مراکش، مصر و يمن اجرا مي شود، تصريح کرد: هدف نهايي پروژه، توسعه مديريت يکپارچه منابع طبيعي تجديد شونده با توجه به سازگاري با شرايط اقليمي و منافع محيط زيست جهاني است.

ملکي با اشاره بر اينکه اين پروژه در پي آن است که از ظرفيت زيست بوم ها در جهت تامين معاش مردم محلي حفاظت نمايد، تصريح کرد: پروژه مناريد به منظور تحقق اين هدف، با ساير پروژه هاي کشور تحت يک چتر حمايتي همکاري و مشارکت فعالانه دارد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۷:۳۶

28 Dec 2019