۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۰۶۳۶
مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج فارسان:

غدير خم ضامن بقاي قرآن و اسلام ناب محمدي است

مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج فارسان گفت: غدير با سرنوشت اسلام رقم خورده است و يک حادثه زماني و تاريخي نيست بلکه يک جريان ويک مکتب وضامن بقاي قرآن و اسلام است.
غدير خم ضامن بقاي قرآن و اسلام ناب محمدي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همزمان با ميلاد با سعادت دهمين اختر تابناک آسمان عصمت و طهارت امام علي النقي (ع) و ششمين روز از دهه ولايت و امامت،  حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمدرضا علوي گفت: دهه امامت و ولايت جرياني الهي است که با عيد قربان به عنوان مظهر عبوديت آغاز و با عيد غدير به عنوان خاستگاه و تجلي گاه امامت و ولايت به کمال مي‌رسد.
 
 علوي بیان داشت: تبيين و ترويج و اشاعه فرهنگ غدير و تبيين مقام و فضايل امام علي (ع) بايد در اين دهه به صورت جدي‌تري دنبال شود.

وي با تأکيد بر اين که بايد تلاش کنيم تا در اين دهه مباني امامت و ولايت و عشق به ولايت را ترويج کرده و در راستاي شعائر اسلامي از آن بهره‌برداري کنيم، افزود: اين دهه فرصت مغتنمي براي تبيين و ترويج بيشتر مباني مساله امامت و ولايت در جامعه است.
 
علوی در ادامه با بيان اين که انديشه حاکميت و ولايت‌فقيه داراي دستاوردهاي فراواني بوده که اين دستاوردها همه به خاطر جريان غدير است، افزود: اين مهم بايد براي مردم تبيين شود که در نظام اسلامي چه بحران‌هايي با تدبير ولايت و برنامه‌ريزي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) پشت سر گذاشته شد.

وي با اشاره به اين که امروز همه دنيا معترف است که حاکميت ولايت‌فقيه باعث شد تا در برابر استکبار جهاني ايستادگي کنيم، اظهار داشت: بايد قدر نعمت ولايت در جامعه اسلامي را بدانيم و ارزش‌هاي آن را به نسل‌هاي جديد منتقل کنيم.
 
وی خاطرنشان کرد: غديرخم، بزرگترين عيد شيعيان که در روز هجده ذي حجه سال دهم هجرت به وقوع پيوسته و مسلمانان همه ساله آنرا به عنوان بزرگترين عيد خود، جشن مي‌گيرند، است، همه ما از واقعه تاريخي که در روز هجده ذي حجه سال دهم هجرت به وقوع پيوسته و مسلمانان همه ساله آنرا به عنوان بزرگترين عيد خود، جشن مي‌گيرند، مطلع هستيم و جمله "هرآنکه من مولاي او هستم، علي مولاي اوست" را بارها شنيده‌ايم و به آن ايمان داريم.

علوی یادآور شد: در ايران عيد غدير بعد از عيد باستاني نوروز مهمترين و با ارزش‌ترين عيد در نزد مردم است و شور و حال وصف‌ناپذيري که در اين عيد وجود دارد در اعياد ديگر همچون فطر و قربان ديده نمي‌شود و دليل آن همانطور که بيان شد به خاطر عشق و علاقه‌اي است که مردم ما به حضرت علي بن ابيطالب (ع) دارند.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۶:۵۳

30 Dec 2019