۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۳۵۹۸۲
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت‌نام 5300 نفر در طرح کارورزي در چهارمحال و بختیاری

مديرکل تعاون، کارورفاه اجتماعي استان گفت: تاکنون 5300 هزار نفر در طرح کارورزي ثبت‌نام کرده‌اند و 62 کارگاه نيز اعلام آمادگي کرده‌اند اميدواريم طي جلسه‌اي که استاندار با کارفرمايان دارند پي گير اين موضوع باشند.
ثبت‌نام 5300 نفر در طرح کارورزي در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، سيد عباس جزايري در سفر به شهرستان فارسان و گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: موضوع کارورزي اين است که جوانان تحصيل‌کرده وجوياي کار در سامانه طرح کارورزي وزارت تعاون کار رفاه اجتماعي ثبت‌نام ومتقابلا کارگاه‌هايي هم که نيروي کار نياز دارند ثبت‌نام مي‌کنند.

وي در ادامه تصريح کرد: در اين رابطه اداره تعاون نيروها به مدت 4 تا 6 ماه به کارگاه متقاضي معرفي و يک‌سوم از حقوق کارورز را پرداخت و همچنين بيمه کارورز را پرداخت مي‌نمايد و درصورتي‌که کارورز در کارخانه مشغول به کار شد به مدت 2 سال کل بيمه کارفرما را که 23 درصد مي‌باشد را اداره کار تعاون پرداخت مي‌کند.

جزایری اظهار داشت: تاکنون 5 هزار و 300 نفر جهت کارورزي ثبت‌نام کرده‌ و 62 کارگاه نيز اعلام آمادگي کرده‌ است اميدواريم طي جلسه‌اي که استاندار با کارفرمايان دارند پي گير اين موضوع باشند.

طرح کارورزي، گامي بلند براي رونق توليد و اشتغال

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان طرح کارورزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي را گامي بلند براي رونق توليد و اشتغال دانست.

وي در تشريح اين طرح بيان داشت: بيکاري دانش‌آموختگان يکي از مسائل مورد توجه برنامه‌ريزان و سياست‌گذاران کشورهاي مختلف است. اين توجه به لحاظ اهميت بازار کار به‌عنوان مرکز ثقل اقتصادي- اجتماعي و به لحاظ نقش‌هاي‌ اجتماعي محول شده به دانش‌آموختگان براي نيل به اهداف توسعه کشور اهميت دارد.

جزایری ادامه داد: هرسال افراد زيادي وارد نظام آموزش عالي مي‌شوند که به فاصله چند سال فارغ‌التحصيل و به‌سوي‌ بازار کار روانه مي‌شوند، اين در شرايطي است که رشد اقتصادي و ظرفيت اشتغال‌زايي جامعه متناسب با رشد دانش‌آموختگان نيست.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۳:۲۸

31 Dec 2019