۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۳۰۴۸۲
در 1000 نسخه/

دومين کتاب دانشيار دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد روانه بازار شد

دومين کتاب دکتر فيروز فدايي فرد دانشيار دانشکده دامپزشکي دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد با عنوان "قزل آلاي رنگين کمان پرورش، مديريت بهداشتي، بيماري ها " در 1000 نسخه تأليف و روانه بازار شد.
دومين کتاب دانشيار دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد روانه بازار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، دومين کتاب دکتر فيروز فدايي فرد دانشيار دانشکده دامپزشکي دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد با عنوان "قزل آلاي رنگين کمان پرورش، مديريت بهداشتي، بيماري ها " در ۱۰۰۰ نسخه تأليف و روانه بازار شد.


مولف اين کتاب گفت: «قزل‌آلاي رنگين‌کمان از جمله ماهيان پرورشي است که اکثر مردم با آن آشنا هستند و سال‌هاست در کشورمان به صورت مصنوعي تکثير، نگه‌داري و پرورش داده مي‌شود.»
دکتر فيروز فدايي فرد افزود: «اين ماهي در بين ساير ماهيان از شهرت خوبي برخوردار است و به خاطر افزايش توليد آن در سال‌هاي اخير، جايگاه ويژه‌اي در سبد مصرفي مردم پيدا کرده است. از طرفي، به طور مستقيم و غيرمستقيم نيز نقش مهمي در رونق اقتصادي کشور دارد و اشتغال‌زايي خوبي را ايجاد کرده است.»


اين عضو هيأت علمي دانشکده دامپزشکي خاطر نشان کرد: «اين ماهي، در مقايسه با ساير آزاد ماهيان، مقاومت بيشتري نسبت به کاهش اکسيژن و آلودگي آب دارد و شرايط نامساعد محيطي را بهتر تحمل مي‌کند. همچنين از رشد مناسبي نيز برخوردار است.»


مولف کتاب در ادامه تصريح کرد: «مناطق زيادي از کشورمان مستعد پرورش اين ماهي هستند. اين امر موجب افزايش احداث و راه‌اندازي مزارع پرورشي در سال‌هاي اخير شده که، به نوبه‌ي خود، افزايش نياز به بچه ماهي را به همراه داشته است. به منظور تأمين بچه ماهي موردنياز اين مزارع، هر چند برخي مراکز تکثير در کشور توليد تخم و بچه ماهي خود را افزايش دادند، ولي اين اقدام جوابگوي بچه ماهي موردنياز کشور نبوده و مسئولين را برآن داشته تا از کشورهاي ديگر تخم چشم‌زده وارد کنند.»


دکتر فدايي فرد گفت: « قزل‌آلاي رنگين‌کمان از ماهيان مهم پرورشي کشورمان محسوب مي‌شود که علاوه بر تأمين بخشي از منابع پروتئيني مردم، جايگاه ويژه اقتصادي‌اي در صنايع شيلاتي دارد و در اين ميان، جهت دسترسي به يک توليد ايده‌آل و منطقي، نيازمند داشتن آگاهي لازم از اصول تکثير، پرورش، بهداشت بيماري‌ها هستيم. که بدين منظور با هدف دسترسي به اهداف ذکر شده، کتاب حاضر تأليف شد.»

وي اظهار کرد: «اين کتاب در شش فصل مختلف اشاره به مباحثي از قبيل کالبدشناسي، تکثير، پرورش و بيماري‌هاي ماهي قزل‌آلاي رنگين‌کمان دارد. اصول پرورشي و بهداشتي سيستم‌هاي مدار بسته و مديريت بهداشتي مزارع پرورشي نيز به عنوان فصل‌هاي مهم و تکميلي اين کتاب آورده شده است.»

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۵:۲۰

4 Feb 2020