۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۸۸۷۲
امام جمعه شهر سامان:

ماه رمضان، ماه عبوديت و بندگي است

امام جمعه شهر سامان گفت: ماه رمضان ماهي است که از قداست و جايگاه ويژه‌اي برخوردار بووده و درواقع ماه عبودیت و بندگی است.
ماه رمضان، ماه عبوديت و بندگي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه اول نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقواي الهي با بيان اينکه، در ماه پرخير و برکت رمضان قرار داريم، افزود: ماه رمضان ماهي است که از قداست و جايگاه ويژه اي برخوردار است.

ملک پور بیان داشت: رسول خدا (ص) مي فرمايند، "اگر کسي در اين ماه يک آيه از قرآن تلاوت کند ثوابش مثل کسي است که در غير از ماه رمضان يک بار قرآن را ختم کرده است".

وي با بيان اينکه ماه رمضان ماه نزول قرآن، عبوديت، بندگي، غفران و رحمت الهي است از جهات ديگر هم حائز اهميت است و در اين ماه مبارک رمضان نزول قرآن، وقوع شب قدر، نزول ملائکه و روح، تقدير سرنوشت و ديگر مسائل هرکدام مائده هاي آسماني و غذاهاي معنوي است و سبب شده است، ماه مبارک رمضان به عنوان ماه ضيافت الهي و ماه ميهماني الهي نامگذاري شود.

ملک پور گفت: در اين ماه پرفضيلت بايد تمام اعضا و جوارح را به کنترل خود در آوريم و چشم، زبان و گوش را از لحظات اين ماه غفلت نکنيم، جزئي از شب را عبادت کنيم و از معاصي و گناه به طور جدّ دوري کنيم.

وي با اشاره بر اينکه جاي تاسف دارد و چقدر زشت است، که انسان در روزهاي گرم و نسبتا بلند تابستان از خوردن و آشاميدن و اموری که روزه را باطل مي کند دوري کند، ولي با چشم چراني، نگاه کردن به مناظر شهوت انگيز، رعايت نکردن پوشش و حجاب اسلامي، دروغ، تهمت، غيبت، گوش دادن به موسيقي، آزار و اذيت ديگران  عدم صداقت در معاملات، برخورد ناشايست با ارباب رجوع و… آثار ارزشمند عبادت و روزه داري در ماه رمضان را به کلي نابود سازد و يا به حداقل رساند.

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه دوم با بيان اينکه، ماه رمضان فرصتي است، براي جبران اشتباهات گوناگون در عرصه هاي مختلف زندگي فردي و اجتماعي و مي توان در اين ماه مبارک به جبران اشتباهات پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره بر اينکه رهبر معظم انقلاب اسلامي يکي از شاخصه هاي انقلابي بودن را، تقواي ديني و سياسي مي دانستند افزود: ماهيت زندگي آدمي، اجتماعي است و در اين عرصه رعايت پاکي و عدالت و تقواي الهي حائز اهميت است، تقوا يکي از پايه هاي اصلي در تمامي عرصه هاي تقواي ديني و تقواي سياسي به شمار مي آيد، آدمي بايد در وجود خود تقواي فردي را پرورش دهد و منجر به تقواي سياسي و اجتماعي شود.

ملک پور با بيان اينکه ۲۳ خرداد، سالروز فرمان حضرت امام خميني (ره) مبني بر تشکيل ستاد انقلاب فرهنگي در سال ۵۹ را در پيش داريم و اين روز که اساس يک ملت فرهنگ آن است، اگر اين اصل و اساس را بي توجه شديم، بدانيم با موجوديت خود بازي کرده ايم،

وي با بيان اينکه دشمن به دنبال اين است که بيشترين تمرکزش را روي فرهنگ ما بگذارد، يعني ايمان و باور مردم در بخش فرهنگ، بخش مظلومي است و آنچناني که بايد مسئولين دقت کنند، نمي کنند و به آن توجهي نمي شود و سوال بنده از شما مردم اين است چقدر فعاليت در اين بخش ديده ايد؟ چقدر دنبال مسائل فرهنگي بوده ايد؟ مسائل ضدفرهنگي و ضدديني با تلاشهاي بيگانگان وارد زندگي و خانه هاي مردم شده و مي شود.

ملک پور با اشاره بر اينکه خيلي از گرفتاري ها و مصيبت هايي که در خانواده و اجتماع مشاهده مي کنيم اثرات اين تهاجمات فرهنگي است، يکي از توطئه دشمن اين است که باورهايمان را تغيير دهند و به سمت و سوي ديگر بکشانند به عنوان مثال مجالس عروسي هاي مان را پر از حرام و معصيت به نمايش قرار مي دهيم، عزيزان بدانيم اين توطئه دشمن است و ان شاءالله در اين ماه از خدا کمک بخواهيم براي اينکه باورهايمان باور صحيحي باشد.

حجت الاسلام و المسلمين با بيان اينکه مناسبت ديگر پنج شنبه ۲۷ خرداد ماه روز فرمان حضرت امام خميني (ره) مبني بر تشکيل جهاد سازندگي و روز جهاد کشاورزي است، عنوان کرد: جهاد سازندگي يک نهاد مردمي است و با فرمان امام راحل تشکيل شده است که عمده ترين هدف اين جهاد سازندگي برطرف کردن فقر و محروميت روستاها مي باشد.

ملک پور با بيان اينکه اهميت بخش کشاورزي در توسعه اقتصادي هر کشور، چه ثروتمند و چه فقير اين را نشان مي دهد که کشاورزي به عنوان مهمترين شاخص اقتصادي و از عوامل اساسي زندگي بشر است.

وي با اشاره بر اينکه در اين چند سال که تحريم ها شدت گرفته اقدامات خوبي در بخش کشاورزي صورت گرفته است و گفت: بر مبناي اقتصاد مقاومتي است چرا که تعريف اقتصاد مقاومتي اين است که در شرايط تحريم و فشار خارجي، اقتصاد توانائي شکوفايي داشته باشد.

وي با بيان اينکه مناسبت ديگر دهم ماه رمضان وفات حضرت خديجه (س) است، بيان داشت: حضرت خديجه (س) زن ثروتمندي بود و توانست با بذل مال خودش زمينه رشد و شکوفايي اسلام را فراهم کند، حضرت خديجه (س) از نظر ايمان و عقيده به جايي رسيد که خدا و پيامبر (ص) و ملائکه او را دوست داشتند و بر ايمان او مباهات مي کردند و او را افضل زنان پيامبر و به عنوان يکي از بزرگ ترين زنان جهان معرفي نمودند.

امام جمعه شهر سامان در پايان به دو نکته مهم اشاره کرد، نکته اول اين است که در ماه مبارک رمضان قرار داريم، ماه عبادت و بندگي و به حمدالله در شهر سامان تعداد ۱۵ روحاني بزرگوار در طول سال فعاليت مي کنند و در ماه مبارک رمضان ۱۱ روحاني مستقر شده اند که در حال حاضر به حمدالله ۲۶ مسجد و حسينيه فعال داريم و از همه روحانيون و مبلغين عزيز تقدير و تشکر مي نمايم و خواهشي که از مردم عزيز شهرستان داريم اين است که در نماز جماعت ها شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه نکته ديگر اين است که در اين ماه از نيازمندان و ايتام غفلت نکنيم، درحد توان قدمي نسبت به رفع احتياجات نيازمندان برداريم، کميته امداد امام خميني (ره) طرحي به عنوان توشه برکت راه اندازي کرده است که هر خانواده اي آنچه در توانش است از اقلام غذايي برنج، گوشت، روغن، حبوبات و…. در کيسه هايي که مخصوص است قرار دهند، تا ان‌شاءالله به دست نيازمندان برسد و در ثواب اين کار خير شريک باشند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۱:۳۶

26 Dec 2019