۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۳۰۹۳
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

یگانه راه عبور از خطرات فرهنگی فراروی انقلاب بازگشت به قرآن و انس با آیات کریمه آن است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: یگانه راه عبور از خطرات فرهنگی فراروی انقلاب را بازگشت به قرآن و انس با آیات کریمه آن دانست و تأکید کرد: دعوای ما با دشمنان بر سر اصول است نه منافع.
یگانه راه عبور از خطرات فرهنگی فراروی انقلاب بازگشت به قرآن و انس با آیات کریمه آن است
به گزارش جهانبین نیوز؛ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در جمع پایوران سپاه استان در حسینیه امام خمینی (ره) تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک فرارسیدن ماه ضیافت الهی، حاضران را به پاس ورود به این نعمت بزرگ، توصیه به شکرگذاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، افزود: امیدواریم استفاده کنندگان حداکثری از فیوضات این ماه باشیم و روزها و لحظات این ماه را که بهترین هستند، قدر بدانیم.

وی، ادامه داد: خدا ماه رمضان را بهترین فرصت برای تعالی معنوی گذاشته و از آنجایی که رویکرد سپاه نیز تعالی معنوی است، باید پاسداران بیش از همه به معنویت که توان قدرت و اقتدار ماست، توجه کنند.

این مقام مسئول، اظهار داشت: خدا به ما گفته است که آنچه را او به ما داده باید اعتماد کنیم، نه به آنچه داریم؛ زیرا اعتماد به خدا بهتر از اعتماد به غیر است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، فرصتی خدادادی است، تصریح کرد: مؤمن فرصت ساز است و فرصت سوز نیست؛ هرچند گفته شده شیطان در ماه رمضان در بند است، ولی خود ما انسان ها می توانیم او را آزاد کنیم. بر اساس فرمایشات پیامبر اکرم(ص)، فرصت سوزی در ماه رمضان، گناه است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، تأکید کرد: اجتناب از گناه،‌نمی گذارد فرصت ماه مبارک رمضان بسوزد و از بین برود. گناه از بین برنده زمینه های تعالی معنوی است و شرط تعالی معنوی فردی و سازمانی در فاصله گرفتن از محرمات و گناهان می باشد.

حجت الاسلام حاجی صادقی، یادآور شد: سازمانی که در آن گناه باشد، تعالی ندارد. انسانی که گناه می کند، زمین گیر شده و گناه جلوی پروازش را می گیرد.

وی، بدترین گناه، را گناهی دانست که انسان آن را کوچک بشمرد؛ زیرا گناه کوچک درد ندارد و درد، نشانه وجود یک بیماری در وجود انسان است و اگر درد نباشد، انسان انگیزه درمان پیدا نمی کند.

این محقق علوم قرآنی و دینی، تصریح کرد: شیاطین به دنبال آن هستند که قُبح گناهان را بریزند. اگر امروز می بینیم که در جامعه برخی مشکلات اصلی جامعه را در ورود زنان به ورزشگاه و موسیقی می دانند به همین علت است.

وی، ادامه داد: برخی در جامعه فکر می کنند، گریه بر شهدا، غم و غصه و سوت و کف، شادمانی؛ در صورتی که گریه بر شهید، اوج لذت است.

این استاد حوزه، با بیان اینکه یکی از رویکردهای امربه معروف و نهی از منکر، جلوگیری از ریخته شدن قُبح گناهان در جامعه است، تأکید کرد: ‌نباید بگذاریم قُبح گناه در زندگی فردی، خانوادگی و سازمانی ریخته شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، عفت زبان، عفت لباس، عفت همه وجود و از همه بالاتر، عفت قلب را عامل پیشگیری کننده از گناهان دانست و افزود: عفت قلب، یعنی اینکه غیر از خدا در قلب ما راه پیدا نکند؛ زیرا قلب حرم الهی است.

دکتر حاجی صادقی، ادامه داد: باید تلاش کنیم عبادات ما زنده باشند نه پوسته. بزرگان دینی ما غصه می خوردند که چرا برخی جسم نماز را می بینند؛ اما جان آن را نمی بینند. نماز هدف نیست. روزه هدف نیست. نماز و روزه وسیله پرواز هستند و باید تقوا بیاورند و انسان را به قرب الهی نزدیک کنند.

وی، با اشاره به اینکه، رساله عملیه، عمل را صحیح می کند، گفت: عمل صحیح، یک مرحله است و مهم تر از آن قبول شدن اعمال انسان می باشد. یعنی عبادات ما باید به ما حرکت بدهند و به سمت تعالی معنوی سوق دهند.

استاد حوزه و دانشگاه، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای چشیدن لذت درک خدا بعنوان اولین نعمت این ماه دانست و اظهار داشت: آیا تابحال فکر کرده اید چرا علی رغم بالارفتن آسایش در زندگی ها، آرامش کمتر شده؟ یا چرا برکت در زندگی برخی نیست؟ همه اینها به خاطر کم رنگ شدن خدا در زندگی هاست.

حجت الاسلام حاجی صادقی، یادآور شد: در زندگی سیاسی نیز همینگونه است. خدا می فرماید اگر عزت می خواهید به در خانه خدا بروید و در خانه غیر را نزنید؛ اما بعضی نمی دانند عزت و توانایی کجاست و معنای " والذین جاهدوا فینا لنهدینهم" را نمی فهمند و باور ندارند.

این مقام مسئول، یگانه راه عبور از خطرات فرهنگی فراروی انقلاب را بازگشت به قرآن و انس با آیات کریمه آن دانست و تأکید کرد: دعوای ما با دشمنان بر سر اصول است نه منافع.

وی، افزود: برای استفاده بهتر از ماه مبارک رمضان باید بیشتر با خدا خلوت کنیم و انس بیشتری با قرآن که ماه نزول آن این ماه بزرگ است، داشته باشیم و توجه کنیم که خدمت به دیگران ازجمله؛ همسر، فرزندان، والدین، همسایگان، همکاران و ...، بهترین راه برای جلب نظر خداوند تبارک و تعالی است.

کارشناس و پژوهشگر علوم قرآنی، دینداری را سبک زندگی دانست و اظهار داشت: غربی ها می گویند: خدا، یا، مردم؛‌ اما اسلام می گوید:‌خدا با مردم.

وی، با توصیه به ایجاد آمادگی برای ورود به لیالی قدر، ارزش این شبها را بیشتر از ۸۰سال دانست و سه توصیه برای استفاده بیشتر از این فرصت معنوی کردکه عبارتند از: تشکر از خدا به خاطر اینکه زنده مانده ایم و وارد شب قدر شده ایم. تلاش برای اینکه گذشته را پاک کنیم. از خدا بخواهیم از این شب به بعد ما را رها نکند، عبد او باشیم و سالمان را به خدا بسپاریم.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۷:۵۳

10 Jan 2020