۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۱۹۲۳
مذاکرات هسته اي ثابت کرد:

آمريکا قابل اعتماد نيست

بحث اين روزهاي مردم در موضوعات مختلف شنيدني است يکي از گراني ها مي گويد و ديگري از بيکاري و ... اما آنچه بيشتر نقل مجالس است مباحث بين مردم در خصوص مذاکرات هسته اي ايران و غرب است.
آمريکا قابل اعتماد نيست
به گزارش جهانبین نیوز، پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار در یادداشتی به قلم مهدی بهزادی به بحث مذاکرات اتمی پرداخته است که در ادامه آن را می خوانیم:

سال ۱۳۸۴ و همزمان با آغاز به کار دولت نهم و پس از اثبات عدم صداقت غرب در خصوص تاسيسات هسته اي ايران فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران پس از چند سال وقفه مجددا آغاز شد.
حرکت جسورانه جمهوري اسلامي ايران و عدم توجه به هشدار هاي کشور هاي غربي باعث شد آنان از مواضع خود عقب نشيني کنند و در خصوص حق هسته اي کشور امتيازاتي را براي ما قائل شوند. اگرچه اين عقب نشيني همه ي خواسته ي ما نبود اما باعث شد تا اميد در دل ها زنده شود و باور کنيم که مي توانيم.

پس از فراز و نشيب هاي بسيار طي ۸ سال رياست جمهوري محمود احمدي نژاد در مسائل هسته اي و فشار هاي بسار بر ايران اما اين ايران بود که با تکيه بر توان داخلي و دانش هسته اي بومي خود همچنان کار را پيش مي برد.

با پايان يافتن دوران رياست جمهوري احمدي نژاد و انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور تصميم بر آن قرار گرفت که جهت اعتماد سازي بين ايران و غرب در خصوص حق استفاده ايران از انرژي هسته اي کشور هاي داراي اين تکنولوژي تحت عنوان "۵+۱"با ايران مذاکره کنند.

مذاکرات آغاز شد و هر دور از اين جلسات در يکي از شهرهاي اروپايي برگزار شد يک بار اين مذاکرات را مذاکرات وين نام مي ناميدند و بار ديگر نام ژنو را بدان اطلاق مي کردند و همچنان مذاکرات ادامه يافت يک بار در سطح وزرا بار ديگر در سطح معاونان و گاهي هم در سطح کارشناسان.

رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا اين نکته را اعلام نمودند که طرف هاي مذاکره با ايران قابل اعتماد نيستند اما هيچ گاه با انجام مذاکره مخالفتي نکردند چرا که برخي در داخل کشور رفع همه مشکلات را ناشي از تحريم هاي يک سويه غرب مي دانستند و اين را در جامعه القا مي نمودند که اگر مذاکره کنيم و تحريم ها برداشته شوند ديگر هيچ مشکلي در کشور باقي نمي ماند و ايران همان مدينه فاله وعده داده شده مي شود.

به هر صورت مذاکرات تداوم يافت و روز بروز چهره ي خبيث غرب بيشتر براي مردم کشور عزيزمان ايران آشکار شد و در روند مذاکرات هم باز اين رهبر فرزانه جمهوري اسلامي ايران بود که با اعتماد کامل به تيم مذاکره کننده با بيان نکات و رهنمود هاي لازم راه را براي همه روشن مي نمود.

در آخرين مرحله از نمذاکرات که تيم ديپلماسي ايران در لوزان سر ميز مذاکره حاضر شد و پس از يک دور مذاکره سنگين در خصوص راه حل هاي رفع تحريم ها و تشکيلات هسته اي جمهوري اسلامي ايران بيانيه مشترک صادر نمود بار ديگر طرف غربي خصوصا آمريکا که استيلاي خود در جهان را در خطر مي ديد ناگهان تغيير چهره داد و با انتشار فکت شيت به همه ثابت کرد که آمريکا قابل اعتماد نيست و ملت بزرگ ايران اسلامي نبايد براي موفقيت خود دل به وعده هاي پوچ کساني بدهد که قدرت گرفتن ايران باعث ذلالت و خواري شان مي شود.

شايد حضرت آيت الله خامنه اي در روزهايي که جرقه مذاکره در دولت يازدهم زده شد اعلام مخالفت مي کرد امروز همهي ما دم از آن مي زديم که اگر رهبر با مذاکرات موافقت مي کرد الان ايران گلستان شده بود اما رهبر فرزانه کشور قبل از آنکه ما بخواهيم پس از صرف ميليارد ها تومان پول کشور در مذاکرات به اين نتيجه برسيم که طرف هاي ما قابل مذاکره نيستند همه ي اين ها را مي دانست و پيش بيني نموده بود اما...

خدا را شکر که مذاکرات چشم بصير مردم جمهوري اسلامي ايران را روشن تر از قبل نمود و به همه ثابت کرد که شرط حل مشکلات کشور مذاکره نيست که مقاومت و بر عقيده خود ماندن است که ايران را ايران نگه مي دارد.

حالا پس از دوسال مذاکرات دولت جمهوري اسلامي ايران با کشور هاي غربي در خصوص مسائل هسته اي ايران اين مردم کشور هستند که متوجه شده اند که آبي از اين مذاکرات گرم نمي شود و هرچه ايران در اين مذاکرات صادق است طرف هاي مذاکره مکار و فريب کارند.

حالا مسائل هسته اي کشور در صف نانوايي در بقالي ها و هر جايي که اجتماعي از مردم باشد رصد مي شود و حالا اطمينان مردم به نظام بيشتر و دشمني غربي ها با ايران برايشان آشکار تر شده است.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۶:۲۶

25 Jan 2020