۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۳۰۹۲۳
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري:

قوام و دوام اسلام بر پايه امر به معروف و نهي از منکر است

فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) استان با اشاره به جايگاه امر به معروف و نهي از منکر به عنوان دوام و قوام اسلام گفت اين فريضه در اسلام داراي جايگاه والايي است که دينداري مردم به آن شکل مي دهد.
قوام و دوام اسلام بر پايه امر به معروف و نهي از منکر است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار رضا محمد سليماني در گفتگو با مشکات برين ضمن تسليت ايام ماه محرم، بزرگداشت اين ايام را پاسداشت فلسفه قيام امام حسين(ع) و يکي از فرايض مهم الهي يعني امر به معروف و نهي از منکر دانست.

وي با اشاره به سخني از امام خميني (ره) گفت: امر به معروف و نهي از منکر دو اصلي است در اسلام که همه چيز را مي خواهد اصلاح کند و همانگونه که مقام معظم رهبري فرمودند امر به معروف يعني همه مومنان در همه عالم موظفند جامعه را به سمت نيکي و معروف سوق دهند و نهي از منکر يعني همه را از همه پستي ها و پلشتي ها دور بدارد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) استان با اشاره به جايگاه اين فريضه به عنوان دوام و قوام اسلام تصريح کرد: امر به معروف و نهي از منکر در اسلام داراي جايگاه والا و گل سرسبد احکام خداوند است که دينداري مردم به آن شکل مي دهد.

وي با بيان اينکه اين فريضه در ده آيه از سوره هاي قرآن آمده است به سخن امام علي(ع) در اين باره اشاره و گفت: تمام اعمال خير و حتي جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهي از منکر مانند قطره هاي در برابر درياي پهناور است.

سردار سليماني تاکيد کرد: امر به معروف و نهي از منکر افشاندن بذر خوبي ها در مزرعه جان انسانهاست و پيام خداوند است که مومن برگزيده به مومن خطاکار تذکر بدهد.

وي با اشاره به آثار و برکات امر به معروف و نهي از منکر برپا شدن واجبات، دعوت به اسلام و ارزشها، مخالفت با ستمکاران، ايجاد امنيت اعتقادي و اجتماعي، حلال شدن درآمدها، ضمانت اجرايي احکام، قدرتمند شدن مومنان، تضعيف جبهه نفاق، طرد نااهلان از پست هاي مهم کشور، شکوفايي اقتصاد کشور، حفظ ارزشهاي اسلام و نظم و انضباز در جامعه را از جمله اين آثار برشمرد.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان با اشاره به اهميت احياي اين فريضه که مقام معظم رهبري از آن به عنوان واجب فراموش شده نام بردند تصريح کرد: فرهنگ سازي در اين زمينه خصوصا در بين نسل جوان و نوجوان با توجه به شرايط سن و سال و روحيات آنها بسيار حائز اهميت است.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۵:۵۴

8 Jan 2020