۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۳۸۶۷۳
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد تاکید کرد

ایجاد حریم امن کسب و کار با ساماندهی دست‌فروش‌ها

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد گفت: اسکان و ساماندهی دست‌فروش‌ها درگیری‌های مدیریت شهری را کم می‌کند و پرونده‌های قضایی که در درگیری‌های این افراد با اعضای اجرائیات و سدمعبر برای آن‌ها ایجاد شده است حذف می‌شود و کسب و کارشان در یک حریم امن صورت خواهد گرفت.
ایجاد حریم امن کسب و کار با ساماندهی دست‌فروش‌ها
سید رضا هاشمی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درحال حاضر ۱۷۰ نفر اطلاعات خود را در سازمان به ثبت رسانده‌اند و تحت عنوان دست‌فروش در رده میوه و تره‌بار، موادغذایی، لوازم کادویی و پلاسکو، کفش و کیف فعال هستند.

به علت کمبود امکانات هنوز برای دست‌فروش‌های کار چندانی انجام نداده‌ایم

هاشمی با اشاره به اینکه بحث دست‌فروشی هم یکی از معضلات و هم یکی از  پتانسیل‌های شهری است که هنوز نتوانستیم به علت نبود امکانات و زمین مناسب در نواحی چهارگانه شهرکرد و منظریه برای آن‌ها کاری انجام دهیم افزود: اما با همه توان و با بهره‌گیری از همه امکانات توانستیم بازارچه انتهای بلوار حافظ را با صد غرفه راه‌اندازی  و به این ترتیب یکسری از دست‌فروش‌ها را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه بازارچه ولیعصر یکی دیگر از بازارچه‌هایی است که یکسری از اقدامات برای ساخت و راه‌اندازی آن را انجام دادیم، و بصورت روزبازار خواهد بود و ۱۸ غرفه در آن ساخته شده است تاکید کرد: ساماندهی دست‌فروشان عموما با مقاومت این افراد مواجه می‌شود چون دست‌فروش‌ها بر شرایط کنونی خود پافشاری می‌کنند و جابجایی و تغییر را نمی‌پذیرند.

برای راه‌اندازی بازار و ساماندهی دست‌فروش‌های غرب شهرکرد، زمین مناسبی وجود ندارد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد یادآور شد: برای راه‌اندازی بازار در غرب شهرکرد زمین مناسبی وجود ندارد و بهترین جایی که بین بد و بدتر برای دست‌فروش‌ها و وانت‌بارهای سیار در نظر گرفته شد حاشیه بلوار رسالت بود که بعد از زیرسازی آن، فونداسیون یکسری از غرفه‌های چادری ریخته شد، برای این بازارچه حدود ۲۵ غرفه در نظر گرفته شد اما متاسفانه با اعتراض مالکین نتوانستیم غرفه‌ها را نصب کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه غرفه‌ها، غرفه‌های چادری بودند و هیچگاه زمین در مالکیت شهرداری در نمی‌آمد و این اقدام تنها برای ارائه خدمات به مردم انجام شد اما متاسفانه القای تفکرات منفی باعث شد تا کار با مشکل مواجه شود خاطرنشان کرد: در ناحیه غرب حدود ۳۰ نفر مشغول به فعالیت دست‌فروشی هستند که باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به مقاومت دست‌فروش‌ها برای جابجایی ادامه داد: ما باید بازارهای روز را توسعه و رقابت را افزایش دهیم، دست‌فروشی که در بازار روز مستقر می‌شود بهای خدمات مانند دفع پسماند یا هزینه سرویس بهداشتی را پرداخت می‌کند و این هزینه ناچیزی است، مثلا در یک‌شنبه‌بازار یا پنج‌شنبه بازار بهای خدمات بین ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان است درصورتی که بهای دفع پسماند این بازارها در حدود یک میلیون تومان است و ما در این زمینه هم یارانه به دست‌فروش‌ها پرداخت می‌کنیم.

باید به سمت توسعه روزبازارها و ساماندهی دست‌فروش‌ها برویم

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: ما باید به سمت توسعه بازارهای روز برویم، و دست‌فروش‌ها را اسکان دهیم، تجمیع دست‌فروش‌ها باعث بالا رفتن رقابت در بین این افراد می‌شود و بالا رفتن رقابت هم منجر به عرضه محصول بهتر و باکیفیت‌تر به مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: اسکان و ساماندهی دست‌فروش‌ها درگیری‌های مدیریت شهری را کم می‌کند و پرونده‌های قضایی که در درگیری‌های این افراد با اعضای اجرائیات و سدمعبر برای آن‌ها ایجاد شده است حذف می‌شود و کسب و کارشان در یک حریم امن صورت خواهد گرفت.

هاشمی تاکید کرد: برای ساماندهی دست‌فروش‌ها باید از طریق سیستم مدیریت شهری اراضی مناسب‌تر با کاربری بازار و کاربری‌های تجاری محله‌ای در اختیار سازمان قرار گیرد و ما با توسعه این بازارها دست‌فروش‌ها را در این اراضی سطح شهر اسکان دهیم.

ساماندهی دست‌فروشان نیازمند حمایت همه مسئولان است

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد ادامه داد: ساماندهی دست‌فروش‌ها بستگی به همکاری مدیران شهرستانی دارد، بازار انقلاب با ۱۵۰ غرفه درحال فعالیت است برای ساماندهی دست‌فروشان نوروزی است و زمین از دادگستری در اختیار ما قرار گرفته است.

وی برداشتن گام‌های بزرگ‌تر را در گرو حمایت همه مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: اعضای سازمان برای تحویل غرفه در بازراهای روز اولویت دارند، و دست‌فروش‌ها در سازمان میادین و میوه و تره‌بار مدارک خود را تحویل می‌دهند و کارت دریافت می‌کنند، اما صدور کارت تنها برای دست‌فروش‌های دائمی خواهد بود و برای افرادی که به صورت فصلی فعالیت می‌کنند کارت صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۵:۱۰

8 Jan 2020