۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۲۷۷۴۷

حمایت مردم تونس از حزب الله/ نشانه های خوب ورود مقاومت به مرزهای آفریقا

انجمن "تسامح" در تونس، همایشی با عنوان "حزب الله یک جنبش مقاومت" برگزار کرد و در این همایش بیانیه وزرای کشور اتحادیه عرب درباره حزب الله و توصیف آن به عنوان یک سازمان تروریستی محکوم شد.
حمایت مردم تونس از حزب الله/ نشانه های خوب ورود مقاومت به مرزهای آفریقا
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سرویس بین‌الملل جام نیـوز، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: تونسی‌ها بیانیه وزرای کشور اتحادیه عرب را علیه حزب‌لله محکوم کردند.

به گزارش این شبکه،انجمن تسامح در تونس،همایشی با عنوان "حزب‌الله یک جنبش مقاومت" برگزار کرد. در این همایش بیانیه وزرای کشور اتحادیه عرب درباره حزب‌الله و توصیف آن به عنوان یک سازمان تروریستی محکوم شد.

شماری از جوانان تونسی با برگزاری تظاهراتی از پارلمان این کشور خواستند از وزیر کشور تونس به دلیل امضای بیانیه وزرای کشور اتحادیه عرب بازخواست کند. این جوانان تاکید کردند این بیانیه همسو با خواسته‌های ملت تونس نبوده است.

با وجود آنکه وزارت خارجه تونس به صورت رسمی موضع این کشور را درباره حزب‌الله اعلام کرده است ولی همچنان بیانیه وزرای کشور اتحادیه عرب با عنوان تروریستی اعلام کردن حزب‌الله بازتاب‌های گسترده‌ای در محافل سیاسی و حقوقی تونس دارد و فعالان حقوقی و سیاسی این کشور این بیانیه را محکوم و تاکید می کنند حزب‌الله یک جنبش مقاومت و نماد عربیت است.

فعالان نهادهای مدنی در تونس از دولت این کشور خواستند تا از اعضای ارشد جنبش حزب الله برای سفر به تونس دعوت کند چرا که تونس سرزمین نیروهای مقاومت بوده و در ضدیت با بیانیه وزرای کشور اتحادیه عرب صادق است.

با وجود آنکه دولت تونس به اشتباه خود پی برد و آن را اصلاح کرد ولی خشم و غضب نهادهای مدنی تونس هنوز آرام نشده است.

شماری از جوانان تونسی با برگزاری تجمعی تاکید کردند مقاومت به معنای حاکمیت ملی است. تونسی ها بیانیه وزرای کشور اتحادیه عرب و آشفتگی در دستگاه های دولتی تونس را محکوم کردند و خواهان برگزاری وزیر کشور تونس شدند.

صلاح المصری رئیس انجمن تسامح در تونس گفت: حزب الله یک جنبش مقاومت بوده که عین ماهیت آن است و ما می خواهیم این واقعیت را برای مردم اثبات کنیم و مشکلات ملت سوریه نیز به دلیل مقاومت است. حزب الله برای دفاع از فلسطین به سوریه رفته است.

شمس الدین الرویسی رئیس جمعیت مقاومت در تونس گفت: ما فکر می کنیم وزیر کشور تونس در این بیانیه دست دارد و این اقدام وی به معنای موضع ملت،پارلمان و دولت تونس نیست. ما خواهان برکناری و بازخواست وزیر کشور هستیم.

خبرنگار این شبکه افزود: دولت تونس پس از خشم و غضب مردم این کشور اعلام کرد تونس در پی تروریستی اعلام کردن حزب الله نیست. تظاهرات گسترده مردمی در این کشور بیانگر حمایت تونسی ها از گزینه مقاومت است. تونسی ها تاکید می کنند امروز اعراب به مقاومت نیازمندند چرا که مقاومت توانست جنوب لبنان را آزاد و اشغالگران اسرائیلی را مهار کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۸:۲۰

27 Dec 2019