۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۵۵۸۷
ظریف در جمع خبرنگاران:

توضیح ظریف درباره دیداربا کری/بیشتر وزرای۱+۵سند اراک را امضاکردند

وزیر امور خارجه در مورد دیدارش با وزیر امورخارجه آمریکا، گفت: برای اجرای تعهدات آمریکا در برجام نیاز بود توضیحات جان کری را بشنویم تا اطمینان حاصل کنیم نظرات مقام معظم رهبری اجرایی شده است.
توضیح ظریف درباره دیداربا کری/بیشتر وزرای۱+۵سند اراک را امضاکردند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از صدا و سیما محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس بین‌المللی بررسی بحران سوریه گفت: این دیدار برای اطمینان از اجرایی شدن نظرات مقام معظم رهبری درباره تعهدات آمریکا انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره جزییات دیدار سه ساعته خود با جان کری با بیان اینکه آمریکا درخصوص برجام تعهداتی داده است که در روز تصویب باید انجام می‌داد و تعهداتی نیز بین روز تصویب تا روز اجرا داده است که آنها را نیز باید انجام بدهد، گفت: دراین زمینه ها نیاز بود توضیحات طرف آمریکایی را بشنویم تا اطمینان حاصل کنیم نظرات مقام معظم رهبری اجرایی شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این دیدار علاوه بر اینکه بحث های تخصصی و جدی درباره نحوه برداشته شدن تحریم ها و برداشته شدن تحریم های آمریکا داشتیم در زمینه نحوه عملیاتی شدن تعهدات درباره اراک هم گفتگو کردیم.

ظریف همچنین از گفتگو با همتای آمریکایی اش درباره پیشبرد کارها به منظور رسیدن به روز اجرای (برجام) خبر داد و تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر تاکید کرد که طرف آمریکایی طبق دستور العمل رییس جمهور این کشور به وظایف اش عمل می کند و اگر لازم به توضیح بیشتر باشد نیز آن را مطرح خواهد کرد.

وزیر امور خارجه افزود: وزیر خارجه آمریکا در این دیدار تاکید کرد که دستورالعمل های لازم را به نمایندگی های امریکا داده اند تا شرکتها را تشویق کنند که نگران وضع قبل نباشند.

وی گفت: باید دید تا چه میزان قول و قرارهایی که طرف آمریکایی داده است در جهت اجرای تعهداتشان خواهد بود.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا سند اجرای تعهدات برای باز طراحی راکتور اراک هفته آینده امضا خواهد شد؟ اظهار کرد: بیشتر وزیران خارجه ۱+۵ سند بازطراحی اراک را امضا کرده اند و شاید یک یا دو وزیر آن را امضا نکرده اند که در یکی دو روز آینده آن را امضا می کنند و سند قطعی خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۹:۳۴

29 Dec 2019