۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۹۶۳۷
رئيس تبليغات اسلامي فارسان:

هر کس با قرآن مانوس شد هدايت شده و ديگران را هم هدايت مي‌کند

رئيس تبليغات اسلامي فارسان گفت: قرآن راه هدايت است و هر کجا به هدايتگري و ارشاد مردم به راه درست و حق نياز داريم، دستور العمل ما قرآن است و اين قرآن است که همه رمز و رازهاي هدايت و روشنگري را به ما مي‌آموزد.
هر کس با قرآن مانوس شد هدايت شده و ديگران را هم هدايت مي‌کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهدي پرتوي، رئيس اداره امور قرآني استان، در سفر به فارسان با اشاره به برنامه‌هاي متنوع و متکثر قرآني در ايام ماه مبارک رمضان در شهرستان فارسان گفت: با مقايسه عملکرد شهرستان‌هاي استان و نتايج حاصل از اين عملکردها، شهرستان فارسان عنوان برترين شهرستان استان از لحاظ اجراي برنامه‌هاي قرآني در ماه مبارک رمضان را به دست آورد.

وي ادامه داد: در اين رابطه بايد از همکاري و راهنمايي‌هاي شما و تلاش‌هاي آقاي مرتضي رفيعي، کارشناس قرآني تبليغات اسلامي فارسان، تشکر و قدرداني کرد.

حجت‌الاسلام ميربد در اين ديدار گفت: قرآن راه هدايت است و هر کجا به هدايت‌گري و ارشاد مردم به راه درست و حق نياز داريم، دستورالعمل ما قرآن است و اين قرآن است که همه رمز و رازهاي هدايت و روشنگري را به ما مي‌آموزد.

وي افزود: قرآن راه راست را به ما نشان مي‌دهد، هدف ما را مشخص مي‌کند و راه و روش‌ها و برنامه‌هاي رسيدن به اين هدف را براي ما ترسيم مي‌کند و هر کس با قرآن مانوس شد و قرآن با همه وجود او درآميخت، هدايت شده است و قابليت اين را دارد که ديگران را هم هدايت کند.

حجت‌الاسلام ميربد تاکيد کرد: احترام قرآن فقط در قرائت، تلاوت و يا حفظ آن خلاصه نمي‌شود، هرچند که اين موارد بسيار اهميت دارند، اما بزرگداشت قرآن به اين است که آيه آيه کلام خدا بر زندگي ما حاکم باشد و سايه حکومت قرآن بر تمام زندگي ما گسترده شود.

وي تصريح کرد: قرآن کتاب تعقل و تدبر است و هر کس حاکميت قرآن بر زندگي خود را بپذيرد، حاکميت عقل محض را پذيرفته است و اين چنين فردي در زندگي خود به ندرت از مسير تدبر و تعقل خارج شده و دچار اشتباه و سردرگمي مي‌شود.

حجت‌الاسلام ميربد خطاب به کارشناسان قرآني گفت: بزرگ‌ترين افتخار شما اين است که در راه ترويج فرهنگ قرآني در جامعه تلاش مي‌کنيد که نتيجه آن فهم بهتر قرآن در جامعه و حاکم شدن تعقل و تدبير در زندگي فردي و اجتماعي افراد جامعه است.

وي گفت: اگر امروز در سطح جامعه شاهد ظلم و ستم، اختلاس، دزدي و مشکلات اخلاقي و اجتماعي ديگر هستيم، براي اين است که فهم قرآني افراد جامعه پايين است و اگر فهم و شعور قرآني مردم و افراد جامعه رشد کند به طور طبيعي شاهد ريشه کن شدن همه مشکلات در سطح جامعه خواهيم بود.

وي از کارشناسان قرآني حاضر در جلسه خواست برنامه‌هاي خود را بر روي جذب جوانان و نوجوانان متمرکز کنند و گفت: متاسفانه ارتباط نسل جوان ما با قرآن آن گونه که شايسته کشور اسلامي ما باشد، نيست و اگر دير بجنبيم و جوانان و آينده سازان اين مملکت را با قرآن آشنا نکنيم همه آن چيزي را که با خون دل خوردن‌ها به دست آورده‌ايم به راحتي از دست خواهيم داد.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۹:۱۷

8 Jan 2020