۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۵۴۶۱
کارشناس مسایل تربیتی:

شبکه های ماهواره ای به دنبال ترویج بی حیایی و فساد در جامعه ما هستند

ماهواره مهمترین ابزار رسانه ای غرب در جنگ نرم است که دول غربی به کمک آن، به مقابله با ارزش های دینی و انسانی ما پرداخته اند.
شبکه های ماهواره ای به دنبال ترویج بی حیایی و فساد در جامعه ما هستند
عبدالله علیمحمدی در گفتگو با خبرنگار جهان بین گفت: ماهواره مهمترین ابزار رسانه ای غرب در جنگ نرم است که دول غربی به کمک آن، به مقابله با ارزش های دینی و انسانی ما پرداخته اند.

این کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی استان با اشاره به سابقه طولانی جنگ نرم، عواملی همچون انقلاب دیجیتال، ظهور ماهواره ها و موبایل ها را از عمده دلایل افزایش سرعت جنگ نرم دانست و گفت: قرن هاست در غرب به دنبال تاسیس دهکده جهانی اند تا در آن خود را کدخدای جهان معرفی کنند اما سبک زندگی دینی ما با ارزش های غربی سازگاری ندارد.

وی افزود: درست است که ماهواره یک تکنولوژی است اما باید بپذیریم که همین تکنولوژی در کنار جنبه ها و برنامه های علمی آن، عقاید ما را هدف گرفته است و دشمن در تلاش است تا در شبکه های ماهواره ای، جامعه ما را از حجب و حیای موجود در آن دور کرده و بی حیایی و فساد را در جامعه عادی سازی کند.

علیمحمدی در ادامه گفت: به عنوان مثال در شبکه ماهواره ای "من و تو" و در برنامه ای تحت عنوان "بفرمایید شام" به طرز حساب شده ای پوشش های نامناسبی برای زنان این برنامه برگزیده شده و سعی شده است روابط بین زن و مردهای بیگانه و نامحرم عادی سازی شود. در حالیکه دین ما و جامعه ایرانی برای روابط میان زن و مرد حریم هایی در نظر گرفته است تا از بروز گناه و فساد جلوگیری شود.

این کارشناس مسائل تربیتی، برخی از آسیب های ناشی از تماشای برنامه و شبکه های ماهواره ای را، از بین رفتن حجاب، مشغول ساختن جامعه به مسایل کم ارزش، عقب ماندن از پیشرفت به دلیل اتلاف وقت فراوان و افت تحصیلی فرزندان دانست و تاکید کرد: به دلیل صحنه سازی های تصنعی و غیرواقعی که شبکه های ماهواره ای در برنامه هایشان انجام میدهند، تماشای ماهواره موجب بروز حس سرخوردگی و افسردگی در خانواده می شود.

علیمحمدی، پایبندی به دستورات و انجام واجبات دینی، آگاهی دادن به فرزندان و آگاه ساختن آنان از خطرات و اهداف پشت پرده برنامه های ماهواره ای، افزایش سواد رسانه ای و بصیرت عمومی در سطح جامعه، حمایت از برنامه های صدا و سیمای ملی و تولیدات داخلی و حضور در مجالس و محافل مذهبی را از جمله بزرگترین راه حل های مقابله با فساد پراکنی شبکه های ماهواره ای و تهاجم فرهنگی غرب دانست.

انتهای پیام/ ع ق/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۱:۰۲

30 Dec 2019