۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۲۹۲۹۵
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری؛

31عنوان برنامه در هفته حجاب و عفاف برگزار می شود

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: 31عنوان برنامه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان برگزار می‌شود که نمایشگاه حجاب و عفاف، برگزاری کمپین حجاب و عفاف، تجلیل از محجبه ترین دختران در حلقه های صالحین، ایستگاه مشاوره و تربیتی و کارگاه یک روزه مسائل زنان از جمله این برنامه ها است.
31عنوان برنامه در هفته حجاب و عفاف برگزار می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات،ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: ستاد هفته حجاب و عفاف به منظور مقابله با هجمه پیش بینی نشده این حوزه، ایجاد زمینه همکاری و هم افزایی سازمان ها و نهاد ها در این زمینه، افزایش اعتماد به نفس در زنان محجبه، کار خود را با شعار حجاب، حیا، عفت، غیرت، حافظ حریم خانواده آغاز کرده است.

وی حجاب و عفاف را مایه سلامت روح و روان و تحقق شادی و نشاط در جامعه و خانواده دانست، افزود: اجتماع ده هزار نفری مدافعان حریم خانواده در سراسر استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری دستگاه های مختلف را مسئول ترویج حجاب و عفاف دانست و افزود: مشکل اساسی اجرای قانون در جامعه است که برخی مسئولین مربوطه به دلیل راضی نگه داشتن همه حاضر به اجرایی کردن قانون نشده اند و مشکلات زیادی را به وجود آوردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همچنین از برگزاری اجتماعات بزرگ مدافعان حریم خانواده، همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در شهرکرد، مرکز استان، راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در روز دوشنبه ۲۱ تیرماه رإس ساعت ۱۸ از مقابل ورزشگاه انقلاب واقع میدان بسیج شهرکرد به سمت چهارراه فصیحی، سه راه سینما، چهار راه بازار و آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

وی، نهادینه شدن فرهنگ تذکر لسانی در جامعه را بهترین راهکار برای مقابله با ناهنجاری های فرهنگی و مصادیق بدحجابی دانست و با بیان اینکه مشارکت دستگاه های اجرایی در زمینه فرهنگ و بحث حجاب و عفاف نامطلوب است، تأکید کرد: اگر مسئولان فقط در حوزه اداره و دستگاه اجرایی خود، به مسئله حجاب و عفاف می پرداختند، شاهد ناهنجاری های موجود در جامعه نبودیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)، تذکر جدی مقام معظم رهبری پیرامون ولنگاری فرهنگی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر همه مردم و مسئولان به وظیفه خود عمل می کردند، نباید شاهد این می بودیم که شخص اول مملکت در این موضوع وارد شود و تذکر درباره ولنگاری فرهنگی بدهند.

سردار سلیمانی، تأیید کرد: کار مناسبی در زمینه تولیدات فرهنگی مناسبت در شأن جایگاه جامعه اسلامی صورت نگرفته است.

وی ترویج فرهنگ و سبک زندگی دینی و اسلامی، پرهیز از اشرافی گری، بصیرت افزایی و مقابله با جنگ نرم را از راه های مقابله با توطئه های دشمنان در سایه ولایت مداری و ولایت پذیری دانست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: ۳۱عنوان برنامه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که می توان به نمایشگاه حجاب و عفاف در مناطق گردشگری، برپایی ایستگاه نقاشی، برگزاری کمپین حجاب و عفاف، راه اندازی صندوق حجاب و عفاف، تجلیل از محجبه ترین دختران در حلقه های صالحین، ایستگاه مشاوره و تربیتی و کارگاه یک روزه مسائل زنان اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: به مناسبت گرامیداشت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و حمله رژیم سفاک رضاخان به معترضین کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی، ۲۱ تیرماه به عنوان «روز عفاف و حجاب» و ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به منظور پاسداشت اندیشه شهدای مسیر عفاف و حجاب و پاکدامنی به عنوان «هفته عفاف و حجاب» نامگذاری شده است که عناوین روزهای این هفته به شرح ذیل است:

۱) شنبه ۱۹/۴/۹۵،‌ عفاف و حجاب؛ تاج بندگی، میراث انبیای الهی
۲) یکشنبه ۲۰/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ امنیت و آرامش اجتماعی، احترام به حقوق شهروندی
۳) دوشنبه ۲۱/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ هویت اسلامی، خودباوری فرهنگی
۴) سه شنبه ۲۲/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ تولید و مصرف پوشش عفیفانه
۵) چهارشنبه ۲۳/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ عزت مرد، کرامت و منزلت زن
۶) پنج شنبه ۲۴/۴/۹۵، عفاف و حجاب؛ کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی
۷) جمعه ۲۵/۴/۹۵،حیا،‌ عفاف و غیرت، حافظ حریم خانواده

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۹:۲۱

25 Jan 2020