۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۲۲۵۳۵

بايد مدل والگوهاي اقتصاداسلامي را جايگزين مدل و الگوهاي نخ نما شده نظام سرمايه داري کنيم

بايد مدل والگوهاي اقتصاداسلامي را جايگزين مدل و الگوهاي نخ نما شده نظام سرمايه داري کنيم که امروز مي بينيم که ديگر در مهد نظام سرمايه داري هم مشتري و طرفداران خود را از دست داده است .
بايد مدل والگوهاي اقتصاداسلامي را جايگزين مدل و الگوهاي نخ نما شده نظام سرمايه داري کنيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار عباس اسلامي کارشناس مسائل سياسي در یادداشتی نوشت :

در يکي دو سال گذشته يکي از موضوعات بسيار مهمي که انقلاب اسلامي ايران با آن مواجه است جنگ تمام عيار اقتصادي است که به فرموده مقام معظم رهبري عليه ملت ايران برنامه ريزي وطراحي شده است. ومتاسفانه بخشي از توان کشور را متوجه خود نموده وسيستم اقتصادي کشور از اين تهديد آسيب هايي را متحمل گرديده است .

يکي از معضلات اصلي که ما را در دام اين مشکلات قرار داده ،وابستگي شديد به اقتصاد تک محصولي وفروش نفت خام به کشورهاي ديگر واستفاده از پول نفت براي اداره کشور وجامعه مي باشد به گفته مقام معظم رهبري بحث اقتصاد مقاومتي مي تواند يکي از راه کارهاي بسيار مهم و کاربردي براي خروج از بحران هاي اقتصادي کشور باشد.

ما بايد از طريق اقتصاد مقاومتي راهي را براي خروج از اقتصاد تک محصولي،رونق اقتصادي،رشد توليدات داخلي و عدم ورود توليدات خارجي به کشور برنامه ريزي کنيم . اگر در حال حاضر دولت مردان ما ادعا مي کنند که بخش زيادي از مشکلات اقتصادي ما ناشي از تحريم ها است ،به واقع اگرخوب بررسي کنيم به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران ،تحريم ها در صحنه ميداني اقتصاد ايران شايد ده تا بيست درصد اثر گذاري بيشتر نداشته باشد و نکته ديگر اينکه بواسطه عدم برنامه ريزي صحيح براي رشد و رونق اقتصادي درون کشور، بخش زيادي از بدنه توليدي و اقتصاد ي کشور به دليل ورود لجام گسيخته کالا هاي خارجي چه به صورت قانوني و چه قاچاق آسيب شديدي ديده وباعث شده که شرکت ها،کارخانه جات توليدي در بخش هاي مختلف اقتصادي ،کشاورزي وتوليدي کشور توان رقابت و مقابله با کالا هاي خارجي را نداشته باشند و به دليل تمرکز بر کالاهاي خارجي باعث شده بدنه توليدي ما از تلاش وکوشش باز بايستد وانگيزه اي براي آينده اي روشن را براي خود متصور نباشند وما متاسفانه در اين موضوع مهم از عدم برنامه ريزي صحيح وعدم شناخت تهديدات وفرصت هااز سوي برنامه ريزان کلان اقتصادي کشور رنج مي بريم .

لذا به گفته مقام معظم رهبري بايد تا مي توانيم از کالاي ايراني استفاده کنيم واين به يک مطالبه عمومي در ميان عموم مردم مبدل شود و به نوعي به منزله يک ارزش در فرهنگ عمومي کشور شناخته شود .و اگر هرکالاي خارجي مشابه داخلي دارد ومي توانيم از آن استفاده کنيم برما فرض شود که از توليد داخل حمايت کنيم واين توليد وقتي حمايت شود راه براي پيشرفت باز مي شود وکمک شاياني به جلو گيري از افزايش بيکاري در کشور خواهد داشت وباعث رونق توليد واشتغال خواهد شد وبه عبارتي اقتصاد کشور از رکود خارج خواهد شد.

از طرف ديگر باعث مي شود تا ما بتوانيم با انگيزه بهتر و با استفاده از انديشه و تفکروپتانسيل نيروي جوان وخوش فکر دانشگاهي توان مواجهه ورقابت با دشمن را داشته باشيم، در اينصورت است که تحريم ها نمي توانند در هر شرايطي فضاي اقتصادي وکسب وکار را مورد هجمه قرار دهند ومي توانيم همچون هشت سال دفاع مقدس که با توجه به توان داخل واعتماد به مردم و جوانان ودر راس همه آنها اعتقاد به قدرت لايزال الهي به پيروزي رسيديم، در اين اين جنگ تمام عيار اقتصادي هم با تبعيت از فرامين رهبرمعظم انقلاب و توجه ويژه وکاربردي وعملي و نه فقط شعاري به بحث اقتصاد مقاومتي در مواجهه با اين جنگ اقتصادي هم پيروزوسربلند بيرون آييم ونقشه هاي شوم دشمن را نقش بر آب کنيم .

لذا پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتي يک تکليف براي تک تک آحاد ملت ايران ومسئولان نظام خواهد بود. ودر پايان اين بشارت از امام (ره) در گوش ما طنين انداز مي شود که اسلام سنگرهاي کليدي دنيا را فتح خواهد کرد واگر ما هم امروز همچون گذشته در خط ولايت باشيم انشاء ا... خواهيم توانست سنگرهاي اقتصادي دنيا را فتح کنيم و درموضوع اقتصاد هم با رفع تهديدات و موانع پيش رو ،الگويي از اسلام ناب را در اين عرصه هم به دنيا معرفي کنيم وتشنگان معارف روحبخش الهي را در سراسر عالم سيراب کنيم وحقيقتا به اين باور برسيم که بايد مدل والگوهاي اقتصاداسلامي را جايگزين مدل و الگوهاي نخ نما شده نظام سرمايه داري کنيم که امروز مي بينيم که ديگر در مهد نظام سرمايه داري هم مشتري و طرفداران خود را از دست داده است .



انتهای پیام1020ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۲:۴۳

28 Dec 2019