۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۹۱۷۸
يادداشت روز کلار/

بازخواني جنايت آمريکا در 12 تير 67/ اهدا مدال شجاعت بر گردن ناقضان حقوق بشر

سالروز 12 تير نه تنها هرگز التيام نمي يابد و از صفحه ذهن انسانها پاک نمي شود بلکه هر سال در اين روز با يادآوري اين جنايت تعمدي ماهيت کثيف آمريکا را براي جهانيان تاکيد و تکرار مي کند.
بازخواني جنايت آمريکا در 12 تير 67/ اهدا مدال شجاعت بر گردن ناقضان حقوق بشر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، در دوازدهم تيرماه ۱۳۶۷ شمسي برابر با سوم ژوئيه ۱۹۸۸ ميلادي، هواپيماي مسافري ايرباس ايران که از بندرعباس عازم دُبي بود، بر فراز آب هاي خليج فارس و در نزديکي جزيره "هنگام" مورد هجوم يگان هاي دريايي متجاوز آمريکايي مستقر در آب هاي خليج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

اين هواپيما در زماني که ايران در نبرد با متجاوزين بعثي که مورد حمايت شرق و غرب قرار داشت با موشک ناو جنگي وينسنس مورد حمله عمدي نيروهاي تجاوزگر و جنايت پيشه شيطان بزرگ قرار گرفت حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامي آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع اين جنايت فجيع به شهادت رسيدند.

در ميان سرنشينان هواپيما، ۶۶ کودک زير ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهاي خارجي نيز بودند که کشته شدند.

پس از سقوط اين هواپيما، مقامات آمريکايي براي توجيه اين جنايت نابخشودني، دلايل ضد و نقيضي عنوان کردند و کوشيدند اين اقدام خصمانه را يک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتي جنگي وينسنس به پيشرفته ترين سيستم هاي راداري و رايانه اي و همچنين مشخص بودن نوع هواپيماي در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و اين اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.

با اين حال مقام هاي آمريکايي پس از چندي، در توهيني آشکار به ملت ايران، مدال شجاعت بر گردن ناخداي اين ناو انداختند و بدين سان حمايت رسمي خود را از اين جنايت اعلام نمودند. به هر تقدير، اين جنايت نيز در کنار جنايات بي شمار دولت آمريکا، در پرونده سياه استکبار جهاني ثبت شد و لکه ننگ ديگري بر تارک آن جنايت پيشگان نقش بست.

آنچه گذشت ماجراي حمله وحشيانه ناو جنگي وينسنس آمريکا به هواپيماي مسافر بري ايران بر فراز آب هاي خليج فارس بود نمونه اي از جنايات حاميان دروغين حقوق بشر که در يک اقدام غير انساني و خصمانه جان ۲۹۸ مسافر بي گناه را گرفت.

بازخواني اين اقدام وحشيانه ماهيت واقعي و ذات کثيف مدعيان حقوق بشر را هرسال براي افکار عمومي در جهان يادآور مي شود تا مبادا فراموش شود مدعيان دروغين حقوق بشر مرتکب چه جنايت هاي مي شوند و با فرافکني سعي دارند خود را حامي حقوق بشر نشان دهند و از فشار افکار عمومي رها سازند.

حقوق بشري که آمريکا و همپيمانانش از آن دم مي زنند و تنها خود را حامي حقوق بشري مي دانند در حقيقت پوششي است براي انجام جنايت هايي که روزانه در گوشه و کنار جهان مرتکب مي شوند؛ آنهايي که ژست حقوق بشري به خود مي گيرند در يک حمله خصمانه جان ۲۹۸ مسافر بي گناه را مي گيرند و پس از آن براي اين جنايت مدال افتخار و نشان شجاعت بر سينه خود نصب مي کنند.

در يک نگاه به کارنامه اعمال اين جنايت کاران تاريخ مشخص مي شود اقدامات اين ناقضان حقوق بشر در حمايت از گروه هاي تکفيري و راه اندازي جنگ هاي نيابتي در منطقه، نقض حقوق شهروندي و تبعيض نژادي سياه پوستان آمريکايي و کشتار بي رحمانه آنها و ... آنها را به عنوان بزرگترين ناقضان حقوق بشر در جهان مطرح مي کند.

ادعاهايي که از جانب اين ناقضان حقوق بشر مطرح مي شود به تعبير بهتر بايد بگوييم منافع آمريکايي است؛ اقداماتي که در راستاي منافع آنها باشد به عنوان حقوق بشر و اقداماتي که بر خلاف منافع آنها باشد به عنوان نقض حقوق بشري قلمداد مي شود؛ در واقع حقوق بشر آنها حقوق و منافع غربي است.

همان گونه که مقام معظم رهبري اشاره داشتند: "پرونده‌ ي آمريکا، پرونده‌ ي رژيم صهيونيستي، پرونده‌ ي همين چند قدرت که در مقابل جمهوري اسلامي قرار دارند، از لحاظ مساله ‌ي حقوق بشر و طرفداري از حقوق ملتها و حقوق انسانها، پرونده ‌ي بسيار سياهي است".

سالروز ۱۲ تير نه تنها هرگز التيام نمي يابد و از صفحه ذهن انسانها پاک نمي شود بلکه هر سال در اين روز با يادآوري اين جنايت تعمدي ماهيت کثيف آمريکا را براي جهانيان تاکيد و تکرار مي کند.

يادداشت: محسن ربيعي

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۷:۱۰

30 Dec 2019