۰
plusresetminus
امام جمعه کوهرنگ گفت: آنچه که امروز در تحولات اخير خاورميانه مي بينيم همه سياسيون دنيا را به چالش مي کشد مبارزه با ولايت فقيه است مبارزه با روح انقلابي گري امام است روحي که نه فقط در نهاد شيعيان بلکه در بشريت نهادينه شده است.
آنچه که امروز در تحولات خاورميانه مي بينيم مبارزه با ولايت فقيه است/امام شعار مرگ بر اسرائيل و امريکا را در ايام حج صادر کردند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حضرت حجت الاسلام طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ در جمع مردم کوهرنگ در روز قدس با بيان اينکه نگاه امام (ره) به روز قدس، نگاهي است که مردم را تکليف مدار بار آورده است، گفت: امام به دنياي امروز و دنياي زمان خود ثابت کردند که ملت هاي آزاده مسلمان نه فقط شيعيان يک کشور بزرگ در ايران،بلکه همه مسلمانان دلشان براي قبله اول مسلمين، برادران مظلوم فلسطين و قدس اشغالي مي تپد.

وي افزود: امام با طرح قدس بعنوان مسئله جهان اسلام يک ائدولوژي را به دنيا ثابت مي کند که اين فرهنگ را در ذهن کساني که به فرهنگ تشيع و جهان اسلام تحريک کردند و در تقابل اهل سنت معرفي کردند تغيير بدهد.

حجت الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي در ادامه گفت: امام شعار مرگ بر اسرائيل و امريکا را نه فقط در ايران براي مردم مطرح کردند بلکه اين شعار را در ايام حج صادر کردند و به حجاج تکليف، تعريف کردند تا يک شعار همگاني شود.

خطيب نماز جمعه کوهرنگ با بيان اينکه امروز شعار الموت الامريکا و الاسرائيل يک شعار بين المللي است که از مرزهاي اسلامي فراتر رفته است، تاکيد کرد: اگر يک انسان تکليف الهي به شانه هاي آن گذاشته است، عمل کند و اداي تکليف کند آن روح آزادگي در دل همه ملت هاي آزاده جاي خودش را پيدا خواهد کرد.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي کوهرنگ افزود: ظلم ستيزي، مبارزه با نسل کشي مبارزه با غصب مملکت و خاک يک کشور، از فرهنگ هاي آزادمنشي بشري است.

امام جمعه کوهرنگ، با اشاره به اينکه اتفاق نظر بين همه ي انسان هاي عالم است و هيچ انساني حاضر نيست که عده اي بيايند خاک و وطن شان را غصب کنند و زير فشار زن و بچه هايشان را آواره کنند، يادآور شد: امام يک مرد الهي بود که يک شعار انقلابي جهان شمول مطرح کرد، که تکليف همه را مشخص کرده است.

وي افزود: آنچه که امروز در تحولات اخير خاورميانه مي بينيم همه سياسيون دنيا را به چالش مي کشد مبارزه با ولايت فقيه است مبارزه با روح انقلابي گري امام است روحي که نه فقط در نهاد شيعيان بلکه در بشريت نهادينه شده است.

طباطبايي بيان داشت: اگر کسي با يک مليتي خواهان تصرف کشورش توسط بيگانگان باشد اگر با يک تابعتي از اينکه بيگانگان براي کشورش تصميم بگيرند اظهار رضايت کند يک بي غرت است که غيرت انساني و ديني هم ندارد.

خطيب نماز جمعه کوهرنگ اذهان داشت: مفهوم اين مسائلي که در اطراف ما وجود دارد جنگ، آشوب و اغتشاش است که فريب خوردگاني که لابه لاي اين ملت به هم تنيده متحد و انقلابي جا کرده اند و هر از گاهي سرشان را بيرون مي آورند و توي بوق دشمن حرف هاي مفت مي زنند، اينها دنبال از هم گسيختگي يک ملت هستند، ائولوژي که امام به دنيا صادر کردند در فکر شکستن آن هستند.

حجت الاسلام طباطبايي افزود: دشمني عربستان با ايران بر سر اين است که از وقتي انقلاب ايران به رهبري امام پا گرفت ابتدا رهبري امام و بعد از آن رهبري حضت آقا، مسلمانان تجربه کردند ديگر کسي بعنوان رهبران اسلامي براي اين خلفاي خود خواسته سعودي و کشورهاي حوزه خليج فارس تره هم خرد نکرد.

وي در پايان گفت: امام باطرح قدس، ذهن کساني را که تشيع را در تقابل با اهل سنت معرفي ميکردند بشکند و بگويد که  مکتب تشيع حدت امت اسلام را مي خواهد و شيعه و سني برايش فرقي ندارد‌.

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۰:۴۰

4 Jan 2020