۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۲۸۶۸

کماي 8 ساله دانشکده منابع طبيعي بروجن/5 ماه از ابلاغ لغو موافقت اصولي گذشت

دانشجويان شهرستان بروجن در حالي انتظار تکميل شدن دانشکده هاي منابع طبيعي و فني مهندسي اين شهر را مي کشند که با گذشت8 سال تنها 60 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
کماي 8 ساله دانشکده منابع طبيعي بروجن/5 ماه از ابلاغ لغو موافقت اصولي گذشت
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کلار، دانشکده منابع طبيعي و فني مهندسي شهرستان بروجن در سال ۸۸ باتوجه به ظرفيت هاي علمي اين شهرستان و در راستاي حمايت از دانشجويان و گسترش مسائل علمي گلنگ زني شد.

دانشکده هاي منابع طبيعي و فني مهندسي اين شهرستان که هشت سال از عمليات اجرايي آن مي گذرد تنها ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته و گويي به کماي عميقي فرو رفته است.

دانشجويان شهرستان بروجن حدود هشت سال است منتظر تکميل اين دو واحد دانشگاهي هستند چراکه اين پروژه با گذشت هشت سال از عمليات کلنگ زني آن هنوز به بهره برداري نرسيده است.

درخواست دانشجويان شهرستان بروجن از پايگاه خبري تحليلي کلار که خود را صداي مردم مي داند ما را برآن داشت تا به صورت ميداني آخرين وضعيت اين دانشکده ها را مورد بررسي قرار دهيم.

عمليات اجرايي دانشکده ها با ۶۰ درصد پيشرفت متوقف شده است

دانشکده منابع طبيعي و فني مهندسي بروجن که سه سال است با پيشرفت ۶۰ درصد عمليات اجرايي آن متوقف شده در زميني به مساحت ۲۰ هکتار و زيربناي ۱۲ هزار مترمربع احداث مي شود.

طبق گزارش ميداني خبرنگار کلار ساختمان دانشكده منابع طبيعي در دو طبقه و دانشکده فني مهندسي در سه طبقه شامل كلاس درس، سالن اجتماعات، سلف سرويس، سالن ورزشي و کتابخانه ساخته مي شود.

آموزش و پذيرش 5 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي کارشناسي و کارشناسي ارشد در اين مجتمع آموزش عالي پيش بيني شده است.

عدم تامين منابع استاني موجب تعطيل شدن پروژه ها شده است

يک مقام آگاه در اين باره به خبرنگار کلار، گفت: تاکنون ۴۰ ميليارد ريال اعتبار از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي اجراي اين پروژه ها هزينه شده است.

وي افزود: اعتبار تعلق گرفته از سوي دانشگاه درحالي است که بنا بوده به جز اعتبارات وزارت علوم و تحقيقات از منابع استاني و کمک هاي مردمي نيز براي اين دو واحد دانشگاهي هزينه شود.

به گفته اين منبع مطلع آن طور که از سوي وزارت علوم اعلام شده به دنبال عدم تامين منابع استاني عمليات اجرايي اين دو واحد دانشگاهي متوقف شده است.

اين منبع آگاه گفت: دانشگاه در صورت تامين مکاني ديگر متعهد به پذيرش دانشجو شده است.

موافقت اصولي شواري گسترش آموزش عالي لغو شد

در نهايت پس از گذشت چند سال و عدم پيگيري مسئولين منطقه شوراي گسترش آموزش عالي در تاريخ شانزدهم شهريورماه ۹۵ در پاسخ به پيگيري "خديجه ربيعي" نماينده مردم بروجن در مجلس دهم نوشت: با توجه به مصوبه مورخ هفتم تيرماه ۹۴ شوراي گسترش آموزش عالي مبني بر مدت اعتبار زماني مجاز موافقت اصولي براي تاسيس موسسات آموزشي و پژوهشي (حداکثر دو سال) موضوع در جلسه مورخ بيست و پنجم ارديبهشت ماه ۹۵ شوراي ياد شده مطرح و موافقت اصولي صادر شده لغو شد.

شوراي گسترش آموزش عالي در اين نامه موافقت اصولي براي تاسيس واحدهاي آموزشي را حداکثر دو سال دانسته و گفته است چنانچه واحدي طي مدت مذکور موافقت قطعي اخذ ننمايد از درجه اعتبار ساقط مي شود.

گفتني است تلاش هاي خبرنگار کلار براي مصاحبه با نماينده مردم بروجن در خصوص پيگيري هاي انجام شده و آخرين وضعيت دانشکده هاي منابع طبيعي و فني مهندسي بي نتيجه ماند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۶:۲۸

11 Jan 2020