۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۶۸۲۸
رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری:

فریاد مظلومیت چهارمحال و بختیاری را بشنوید/ رسالت رسانه ها، انعکاس دردهای مردم در بحث آب است

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود سه سال مدیران شورای تأمین چهارمحال و بختیاری، مطبوعات و صدا و سیمای استان را از انعکاس هرگونه خبری در خصوص پروژه‌های آبی منع کردند گفت: مردم باید با مطالبه گری صدای مظلومیت خود را به گوش مسئولین کشور برسانند.
فریاد مظلومیت چهارمحال و بختیاری را بشنوید/ رسالت رسانه ها، انعکاس دردهای مردم در بحث آب است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری در نشست خبری نمایندگان شورای اسلامی شهرکرد و کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری که در محل اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد اظهار کرد: فضای کاملا بسته و یک طرفه ما را امروز به اینجا رسانده است، این رسالت انقلابی، دینی، ملی و اخلاقی همه ما و بلاخص جراید است که وارد صحنه شویم و اجازه ندهیم در این فضای یکطرفه منافع استان پایمال شوند.

وی بیان داشت: مسئولین استان اصفهان بعد از متوقف کردن پروژه بن-بروجن با حکم شورای تامین آب اصفهان و یک قاضی محترم در این استان با نامه ای که به ریاست جمهوری نوشتند ادعا کردند که ۹۸ درصد آب زاینده رود متعلق به ماست و مفهوم این ادعا به این معنی می باشد که شما اجازه برداشت آب از زاینده رود را ندرید، و این خلاف کلیه مصوبات و قوانین موجود در کشور است.

جعفری در ادامه افزود: در حوزه کشاورزی دشت‌های عمده این استان از سال‌های قبل توسط وزارت نیرو ممنوعه اعلام شده است، در حوزه صنعت ما برای بخش های صنعتی با تانکر آبرسانی می کنیم، در حوزه آب شرب با فاجعه روبه‌رو هستیم؛ هم اکنون در فرخشهر، فرادنبه، بروجن و در شهرستان سامان با مشکل آب شرب و قطعی آب مواجهیم.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که استان‌های همجوار خصوصاً اصفهان روز به روز از نظر صنعت حجیم‌تر شده و میزان آب بیشتری را برای صنعت فولاد خویش طلب می‌کنند؛ در کنار نیاز آبی صنعت، مهاجرت مردم مناطق مختلف به اصفهان و رشد جمعیت ۵ میلیونی این شهر، در خواست تأمین آب شرب نیز اضافه شده است.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با اشاره به این موضوع که مدیران و نمایندگان اصفهان در عوض اجرای مدیریت مصرف آب و تعدیل صنایع فولاد و انتقال به مناطق ساحلی به اجرای طرح‌های وحشتناکی مانند تونل بهشت‌آباد و گلاب برای غارت منابع آبی چهارمحال و بختیاری روی آوردند بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده با کانون وکلای استان بزودی کمیته صیانت آب استان شکایت خود را از متخلفان طرح بهشت آباد و گلاب مطرح می کند.

جعفری ادامه داد: نمایندگان مردم اصفهان علاوه بر اجرای پروژه‌های غیرقانونی، باعث توقف پروژه های کاملا قانونی انتقال آب بن به بروجن و ۳۳ طرح کشاورزی استان که در دو دولت گذشته تمامی قوانین حقوقی و منابع طبیعی را کسب کرده‌اند، شدند.

وی با اشاره به تلاش مسئولین اصفهان جهت مالکیت حوزه آبریز آب این استان در کوهرنگ و اقدام به صدور سند مالکیت به نام آب منطقه ای استان اصفهان اضافه کرد: بایک سری از روشنگری ها که در این مسئله صورت گرفت، مطالبات مردمی و برگزاری ششمین همایش بام ایران در حسرت آب، جلوی این اقدام گرفته شد.

رئیس کمیته صیانت از آب استان برگزاری همایش بعدی با محوریت بحران آب در استان در آذرماه سال جاری در بروجن برگزارمی‌شود و برگزاری این گونه همایش ها را به صورت سلسله وار برای تبیین وضعیت و آگاهی دهی به مردم و مطالبه گری الزامی دانست و خاطرنشان کرد: باید جلوی بی قانونی، قانون گریزی، و زیر پا گذاشتن قانون بصورت علنی گرفته شود، فساد یک معظل در جامعه است و قانون گریزی یک معظل دیگر که باعث سست شدن پایه های نظام می شود و باید جلوی قانون گریزان در هر رده و سمت گرفته شود.

انتهاي پيام/ ۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۹:۳۸

26 Dec 2019