۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۲۰۱۰
در دانشگاه آزاد عنوان شد

اگر حق گفته نشود، روح حق طلبي در جامعه از بين مي رود

مديرکل آموزش و پژوهش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور و رئيس ستاد مرکزي يوم الله 13 آبان گفت: اگر حق گفته نشود، يکي حق را نگفته ايم و ديگر اينکه روح حق طلبي در جامعه از بين مي رود.
اگر حق گفته نشود، روح حق طلبي در جامعه از بين مي رود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، همايش رسالت جنبش دانشجويي در شرايط کنوني در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد برگزار شد.

اين برنامه که در سالن دانشکده دامپزشکي برگزار شد به بررسي موضوع جنبش دانشجويي در دانشگاه ها پرداخت.

حسين کاشاني پور، مديرکل آموزش و پژوهش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور و رئيس ستاد مرکزي يوم الله ۱۳ آبان در اين همایش اظهار کرد: هويت دانشجويي يافتني است نه اعطايي، رسالت دانشجويي در دو حوزه از دانشجويان مورد انتظار است؛ يک رسالت، رسالت قطعي توليد علم است و ديگري مطالبه گري سياسي، اجتماعي و فرهنگي.

کاشاني پور به مطالبه گري سياسي شهيد بهشتي اشاره کرد و گفت: اگر حق گفته نشود، يکي حق را نگفته ايم و ديگر اينکه روح حق طلبي در جامعه از بين مي رود.

وي در ادامه به مطالبه گري تخصصي و تعهد در دانشگاه ها از يک منظر تخصصي اشاره کرد و ادامه داد: نگاه نقادانه بايد بيدار شود و دانشگاه را به تکاپو بکشد، دانشجو بايد در جريان علمي شور نقش آفرين باشد و هدف دانشجو کمک به حل مشکلات جامعه مي باشد.

مديرکل آموزش و پژوهش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور و رئيس ستاد مرکزي يوم الله ۱۳ آبان ضمن اشاره به موضع گيري دانشجويي در نقد برجام و نقل حضرت آقا در مورد برجام درخصوص اصرار آقايان به مذاکره بیان داشت: فضاسازي انتخابات سال ۱۳۹۲ در راستاي انجام مذاکرات با آمريکا بود و پس از آن شعار انرژي هسته اي حق مسلم ماست از ميان برداشته شد.

جريان دانشجويي همسو با گفتمان انقلاب بايد اين موضوع را پيگيري کند.

دانشجو به عنوان چشم بيدار جامعه بايد مطالبه گري از تيم ديپلماسي سياسي کشور را مطرح کند، اگر چنين نکند يک دانشجوي بدون نشاط و خاموش است.

بهترين مقام دانشجو اينست که دانشجو بتواند در دانشگاه دانشجويي کند يعني در همه صحنه ها پويا عمل کند.

اگر دانشگاه ساخته شود سرعت پيشرفت علمي کشور بيشتر خواهد شد.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۷:۵۸

2 Jan 2020