۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۲۷۵۰
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری:

حضور ۱۸۵۱ زوج چهارمحالی در دوره آموزشی مهارتهای زندگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مهارت آموزی قبل از ازدواج را برای حل مشکلات ابتدایی زندگی و انتخاب همسر مناسب و موثر دانست.
حضور ۱۸۵۱ زوج چهارمحالی در دوره آموزشی مهارتهای زندگی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: شناخت جوانان قبل از ازدواج از یکدیگر آشنایی کامل از خصوصیات رفتاری روحی عاطفی اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی می تواند نقش مهمی در موفقیت زندگی زناشویی و جلوگیری از تعارضات زناشویی داشته باشد.

عبدالرضا علیمحمدی اظهار کرد: در برخی موارد جوانان شرایط سطحی را از شرایط بسیار مهم و ضروری در انتخاب همسر می پندارند و برای نیل به آن تلاش می کنند در صورتی که آن شرایط اصلا از مزایای ضروری انتخاب همسر نمی باشد یا اهمیت چندانی ندارد.

وی افزود: این در حالی است که امر بسیار مهمی که باید جزء شرایط اصلی قرار گیرد در اثر غفلت نادیده گرفته شده و هنگامی متوجه این امر می شوند که ازدواج نموده و نتیجه آن بوجود آمدن اختلافات وکشمکش ها و ناسازگاری یا طلاق می گردد.

علیمحمدی بیان کرد: تحقیقات اخیر نشان می دهند مهارتهای همسران درقبل از ازدواج و بعد از ازدواج بر رضایتمندی زناشویی موثر است.

وی با بیان اینکه رضایت زناشویی انطباق بین وضعیت موجود فرد در روابط زناشویی با وضعیت مورد انتظار اوست تصریح کرد: همچنین احساسات مثبت دوست داشتن، رضایت جنسی، توافق در امور اقتصادی خانه داری و تربیت کودک را شامل می باشد.

وی گفت: بطور کلی رضایت زناشویی در واقع نگرش مثبت و لذت بخشی است که زن و شوهر از جنبه های مختلف روابط زناشویی خود دارند رضایت زناشویی تحت تاثیر عوامل بسیاری است که این عوامل ممکن است از زوجی به زوج دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد، جهت ایجاد رضایتمندی بعد از ازدواج توجه به مهارتهای انتخاب قبل از ازدواج مهم می باشد.

این کارشناس اظهار کرد: طی بررسیهای انجام شده پایه بسیاری از آسیبهای موجود در نهاد خانواده و جامعه (که ریشه در عدم رضایت از زندگی دارد)به عدم اطلاع از مهارتهای زندگی در انتخاب همسر مربوط می باشد.

وی افزود: روشهای آماده سازی ازدواج شامل مشاوره و آموزش پیش از ازدواج است.

علیمحمدی این آموزش را نوعی آماده سازی افراد در زندگی آینده دانست و اذعان کرد: آموزش مانند یک ایمن ساز عمل می کند، قابلیتهای افراد را برای اداره موقعیتهای مشکل زا ارتقاء می بخشد موجب نگاهی دقیق تر و صادقانه تر به روابط زوجین با یکدیگر می شود.

وی خاطرنشان کرد: این فرصت به افراد داده می شود که آنها درباره اهدافشان، نگرشها و مسائل اقتصادی و آنچه که هستند و می توانند باشند، مسائل جنسی اهداف و دلایل ازدواجشان بیشتر تفحص کنند وبه نوعی خودآگاهی دست پیدا کنند و این برنامه کمک به استحکام و ثبات ازدواج، کاهش نرخ طلاق و ارتقاء کیفیت ازدواج می کند در این صورت رضایتمندی زوجین بالا رفته و تمایل به طلاق کاهش می یابد.

علیمحمدی گفت: چهارمحال وبختیاری از سال ۹۳ دوره آموزشی مهارتهای زندگی برای زوجین قبل از جاری شدن خطبه عقد با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، دانشگاه شهرکرد، استانداری و ... برگزار می گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳-۸۹ این دوره با حضور ۱۸۵۱ زوج و از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون ۹ دوره برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این آموزشها با مطالعه عوامل موثر و تاثیرگذار در ازدواج موفق و نقش این عوامل بر تامین سازگاری و رضایت از زندگی زناشویی به راهکارهایی کاربردی جهت انتخاب همسر مناسب و ازدواج موفق، بررسی ابعاد و عوامل آن از طریق شناسایی تکنیک های عاطفی و توجه به عشق و محبت، تکنیکهای هنری و توجه به ظاهر و زیبایی و جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی زناشویی، تکنیک های کشف و شناخت تفاوتهای زن و مرد، تکنیک های تشخیصی و تشخیص هر چه زودتر مشکلات زن و مرد، تکنیک های ترمیمی و دستیابی به راه حل مشکلات زندگی مشترک، تمرین علمی از طریق نقاشی از زندگی، زبان دلبستگی، زبان نوشتاری، مرز زناشویی، بیان احساسات و ایجاد اندوخته عاطفی پرداخته می شود.

علیمحمدی افزود: کسب این مهارتها و اطلاعات نیازمند صرف وقت و مهارت آموزی برای افراد در آستانه ازدواج است.

وی گفت: از آنجا که گذراندن این دوره آموزشی در استان اجباری بوده و بدون ارائه گواهی این دوره از مرکز طراحی زندگی، مجوز از طرف مرکز بهداشت استان به زوجین در شرف ازدواج برای جاری شدن صیغه عقد صادر نمی گردد، بنابر این توصیه می شود جوانان در شرف ازدواج اقدامات سریعتری را در زمینه دریافت مجوز انجام دهند.

وی مهارت آموزی قبل از ازدواج را برای حل مشکلات ابتدایی زندگی و انتخاب همسر مناسب و موثر دانست و تصریح کرد: در جهت کاهش مشکلات در طول زندگی و تربیت صحیح فرزندان، آموزش بعد از ازدواج ضرورت دارد در راستای این امر شرکت در دوره های آموزشی مهارتهای زندگی بعد از ازدواج و مطالعه کتب و بسته های فرهنگی در این زمینه اهمیت پیدا می کند .

علیمحمدی گفت: نحوه ارتباط زن و مرد با یکدیگر درخانه و نحوه برقراری ارتباط والدین با فرزندان و... در تربیت صحیح فرزندان و جلوگیری از گرایش فرزندان به آسیبهای اجتماعی از موضوعات نیازمند بالا بردن اطلاعات و آگاهی از طریق شرکت در دوره های آموزشی می باشد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۱:۵۹

6 Feb 2020