۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۳۳۵۹۶
مرگ معصومانه دانش آموز بی‌پناه شهرکردی

آسیب‌های اجتماعی، کودکان مظلوم را ناجوانمردانه به کام مرگ می‌کشاند

درست در روزهایی که مردم در گیر و دار خرید عید بودند و کودکان از شوق خرید لباس‌های نو، خواب به چشم‌شان نمی‌آمد و با شوق کودکانه در بازارهای شهرکرد دست در دست مادران و پدران خود به دنبال لباس‌های رنگارنگ بودند خبر فوت یک کودک ۸ یا ۹ ساله در فضای مجازی مردم را چنان متاثر کرد که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده، در همان فضا به ابراز همدردی پرداختند. اما در مورد مرگ این کودک نقل قول‌های زیادی است و شایعاتی نیز در این مورد وجود دارد، جهانبین نیوز؛ با هدف خاتمه دادن به شایعه‌ها موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
آسیب‌های اجتماعی، کودکان مظلوم را ناجوانمردانه به کام مرگ می‌کشاند
به گزارش جهانبین نیوز؛ درست در روزهایی که مردم در گیر و دار خرید عید بودند و کودکان از شوق خرید لباس‌های نو، خواب به چشم‌شان نمی‌آمد و با شوق کودکانه در بازارهای شهرکرد دست در دست مادران و پدران خود به دنبال لباس‌های رنگارنگ بودند خبر فوت یک کودک ۸ یا ۹ ساله در فضای مجازی مردم را چنان متاثر کرد که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده، در همان فضا به ابراز همدردی پرداختند.

این اتفاقات نشان از آن دارد که در زیر پوسته شهر اتفاقاتی درحال رخ دادن است و افرادی هستند که دردمندانه نیازمند کمک شهروندان و مسئولان هستند.

اما در مورد مرگ این کودک نقل قول‌های زیادی است و شایعاتی نیز در این مورد وجود دارد، جهانبین نیوز؛ با هدف خاتمه دادن به شایعه‌ها موضوع را مورد بررسی قرار داده است که نتیجه این بررسی‌ها در این خبر آمده است:

معلم در حد توانش برای این کودک لباس و غذا تهیه می‌کرد

یکی از والدین همکلاسی‌های این پسربچه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کمابیش همه والدین در مدرسه از وضعیت این کودک و اینکه مادر ندارد و با پدرش زندگی می‌کند مطلع بودند.

وی ادامه داد: امسال معلمان و مدیر مدرسه اعلام کردند این کودک وضعیت مناسبی ندارد و از خانواده‌ها درخواست کمک کرده، ما هم با پیگیری‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم وضعیت بچه مساعد نیست و نیاز به لباس دارد که کمک‌های خود را به مدرسه تحویل دادیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از والدین به مدیر مراجعه کرده و گفتند این بچه وضعیت مناسبی ندارند اما مدیر با این توجیه که بچه‌های زیادی با این وضعیت در مدرسه هستند و نمی‌توانیم برای همه آن‌ها اقدامی داشته باشیم افزود: متاسفانه این بچه با ضعف وارد کلاس می‌شده و معلم برای رفع مشکلات این کودک در حد توانش غذا و لباس برایش تهیه می‌کردند.

مدرسه مشکل را به بهزیستی اعلام نکرد

وی با بیان اینکه مدرسه باید با مطرح کردن این موضوع در انجمن اولیا و مربیان یا اطلاع به بهزیستی مشکل این کودک را پیگیر می‌شد اما این کار را نکردند و وقتی برخی از والدین پیگیر مشکل این کودک شدند به آن‌ها گفته شده پدر کودک مشکل اعتیاد ندارد و فقط دستش خالی است، اما باید مدرسه این نکته را در نظر می‌گرفت که مشکل این کودک با یک غذا قابل حل نبود بلکه باید اقدامات جدی‌تری صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: مدرسه بعد از سه روز غیبت این کودک، پیگیر مسئله شده و با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرد اما به دلیل نبود شکایت کتبی مشکل پیگری نشده و با پیگیری‌های یکی از والدین و دریافت نامه از دادگاه جسد این کودک به همراه پدرش در منزل‌شان بعد از گذشت ۲۰ روز از مرگ‌شان پیدا می‌شود.

در ابتدای سال مشکلات خانوادگی کودک را به دفتر اعلام کردم

معلم این کودک در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این کودک ازجمله بچه‌هایی بود که در زندگیش تنش زیاد داشت و در خانواده از هم گسیخته‌ای زندگی می‌کرد.

وی با بیان اینکه اول سال که متوجه مشکلات خانوادگی این کودک شدم موضوع را به مدیر اعلام کردم ادامه داد: این کودک با پدرش زندگی می‌کرد و با اینکه پدرش اعتیاد داشت اما بهرحال سرپرست داشت و ما نمی‌توانستیم کاری برایش انجام دهیم، از همین‌رو چند مرتبه پدرش را به مدرسه دعوت کردم و در مورد مشکلات فرزندش صحبت کرده و این موضوع را نیز مطرح کردم که اگر توانایی نگهداری این کودک را ندارد اعلام کند تا سرپرستی کودک به شخص دیگری سپرده شود.

این معلم در ادامه با بیان اینکه ما حتی حاضر شدیم خانمی را برای نگهداری از این کودک پیدا کنیم و وظیفه نگهداری این بچه را به این خانم بسپاریم که بازهم پدرش زیربار نرفت و قبول نکرد اضافه کرد: این تنها نمونه‌ای است چون در زیرپوسته شهر پر است از بچه‌های با شرایط مشابه این کودک.

غیبت کودک را همان روز به دفتر اعلام و پیگیر علت شدیم

وی با بیان اینکه همان روزی که این بچه غیبت کرد، سریعا غیبتش را به مدیر اعلام و تاکید کردم غیبت این کودک طولانی و نگران‌کننده شده است، بنابراین پرونده این کودک را آوردیم و آدرس کودک را پیدا کردیم اما آدرسی که در پرونده ثبت شده گنگ بود و آدرس مشخصی نداشت اضافه کرد: این کودک با اینکه در بعضی از روزها تاخیر داشت اما همیشه خودش را برای حضور در کلاس می‌رساند و اگر بنا بود غیبت داشته باشد پدرش غیبتش را اعلام می‌کرد اما هنوز نه اعلامی از سوی پدرش شده بود و نه بچه در مدرسه حاضر شده بود، وضعیت نگران‌کننده بود.

این معلم با اشاره به اینکه آخرین روزی که این کودک در مدرسه حاضر شد چهارشنبه بود و ما برنامه دهه فجر داشتیم اما روز شنبه در کلاس حاضر نشد افزود: ماه‌های آخر حضورش در مدرسه این کودک به لحاظ اخلاقی، پیشرفت تحصیلی و روحیه‌ نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده و در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه باتوجه به اینکه در ابتدای سال مشکل این کودک به دفتر اعلام شده بود فکر می‌کنم نامش در لیستی که قرار بود به بهزیستی معرفی شود قرار گرفته بود اما نمی‌دانم به بهزیستی معرفی شده یا نه.

این معلم یادآور شد: همه تلاشم را برای این کودک صورت دادم و می‌دانم وظیفه خودم را در قبالش انجام داده‌ام چون وظیفه من این بوده که این بچه را از دیگران متمایز کنم و توجه ویژه‌ای نسبت به این کودک داشته باشم.

وی بیان داشت: روزی که کودک غیبت داشت با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم اما پیگیری صورت نگرفت چون باید بهزیستی این موضع را اعلام می‌کرد.

علت مرگ در دست بررسی است/ هنوز علت اعلام نشده است

در حالی که بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری علت مرگ این کودک را با صراحت گازگرفتگی اعلام کرد اما منصور فیروزبخت مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ بیان داشت: پیگیری علت فوت کودک در دست بررسی است و هنوز دلیل مرگ مشخص نیست.

وی ادامه داد: با روشن شدن موضوع نتیجه به مراجع قضایی اعلام و شما می‌توانید این موضوع را پیگیری کنید.

به گزارش جهانبین نیوز؛ به راستی دلیل مرگ این کودک چیست و دلیل اینکه مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری قبل از اعلام پزشکی قانونی علت را گازگرفتگی اعلام می‌کند چه می‌تواند باشد؟

آیا این کودک در گروه کودکان بدسرپرست قرار می‌گرفته و مدرسه در اعلام این موضوع به بهزیستی کوتاهی کرده است؟

چند کودک دیگر در این شهر زندگی می‌کنند که زندگی مشابه این بچه دارند و کسی از آن‌ها خبر ندارد و چقدر احتمال دارد سرنوشتی مانند کودک خبر ما داشته باشند؟

گزارش از مرضیه نظری زاده

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۳:۱۷

29 Dec 2019