۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۰۵۴۴
مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري:

تقويت فرهنگ ديني راه مقابله با هجمه هاي ماهواره و فضاي مجازي در جامعه است

مدير کل تبليغات اسلامي استان گفت: ماهواره از يک طرف، فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي از يک طرف و از سوي ديگر شبيخون فرهنگي دشمن جامعه ي اسلامي را به شدت مورد هجمه قرار داده است
تقويت فرهنگ ديني راه مقابله با هجمه هاي ماهواره و فضاي مجازي در جامعه است
به گزارش مشکات برين، حجت‌الاسلام سيد جعفر مرتضوي با اشاره به نبود اعتبارات کافي براي انجام فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي گفت: راه برون رفت از مشکلات و معضلات امروزي، فقط چنگ زدن به ريسمان اسلام است و به وجود آمدن اين مشکلات، تنها دليلش دوري از معارف دين اسلام است.

حجت‌الاسلام مرتضوي افزود: با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري در مورد فرهنگ و اهميت دادن به مسائل فرهنگي، هيچ تغيير محسوسي در اين زمينه به وجود نيامد، طلاق و ديگر مسائلي که بنيان خانواده ي ايراني اسلامي را نشانه گرفته است، روز به روز در جامعه در حال افزايش است و مساجد که بايد سنگر مقابله با اين تهاجم دشمن باشد روز به روز خالي تر مي‌شود و اين زنگ خطري است که بايد به آن توجه کرد.

وي ادامه داد: فعال کردن مساجد بايد با وجود روحاني و مبلغ فعال شکل بگيرد ولي با چه پشتوانه ي مالي؟! طلبه اي که براي يک مناسبت از قم به استان ما اعزام مي‌شود، بايد حداقل هزينه ي اياب و ذهاب و اسکان وي  فراهم شود و بيشتر روستا هاي استان چهار محال و بختياري روحاني مستقر يا خود استقرار نياز دارند ولي هزينه و پشتوانه براي انجام اين مهم فراهم نيست.

مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري با بيان اينکه  در زماني به سر مي بريم که ماهواره از يک طرف، فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي از يک طرف و از سوي ديگر شبيخون فرهنگي دشمن جامعه ي اسلامي را به شدت مورد هجمه قرار داده است، افزود: در ماه رمضاني که گذشت ۲۰۰ مسجد روستايي فاقد روحاني بود و در حال حاضر که ماه محرم را در پيش داريم تمام سعي ما اين است که اين نقص را مرتفع کنيم و بتوانيم براي تمامي روستا هاي استان اعزام کنيم، و اين نياز به حمايت و پشتيباني مسئولين دارد.

حجت‌الاسلام مرتضوي با بيان اينکه تخريب مباني ديني با سرعت صوت انجام مي‌شود اما فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي بسيار کند انجام مي‌شود و اين به خاطر کمبود اعتبارات فرهنگي است، رسيدگي به اين مسئله مهم را خواستار شد.

وي با اشاره به رشد فرقه هاي ضاله و نحله هاي انحرافي در استان چهار محال و بختياري افزود: تنها راه رهايي، تقويت فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي و تقويت اعزام مبلغ به منظور آگاه سازي و اطلاع‌رساني ديني است و اداره کل تبليغات اسلامي براي اعزام مبلغ در مناسبت ها با اعتباراتي که در حال حاضر براي اين کار اختصاص پيدا کرده با مشکل روبرو شده است.

مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري گفت: مشکل اعزام مبلغ در استان چهار محال و بختياري به  خاطر کمبود اعتبار روز به روز در حال حاد شدن است، چون که طلبه و روحاني که در يک مناسبت به استان ما اعزام مي‌شود و با مشکلات زيادي رو به رو مي‌شود، ديگر به اين استان نمي آيد و باعث مي‌شود ديگر روحانيون هم رغبتي براي اعزام به اين استان نداشته باشند.

 حجت‌الاسلام مرتضوي بيان کرد:  پنج مدرسه ي علوم و معارف اسلامي در استان، با ظرفيت شش صد نفر دانش آموز متعهد، با اخلاق و از نظر علمي در سطح کشور، عالي و سرآمد، نياز به حمايت دارند و با دست خالي صد در صد اين فعاليت ها رو به کاهش مي رود.

وي با اشاره به شکل گيري نخستين مجمع خيرين قرآني استان  گفت: استفاده از ظرفيت خيرين در استان در درجه اول وجود خيّر است چون که با توجه به وضع اقتصادي مردم و خشکسالي استان، خيّر آن چناني در استان ما وجود ندارد و اينکه بخواهيم در هر زمينه اي دست به دامان خيّرين شويم، کار زياد شايسته اي نيست و با تمام اين احوالات مردم استان ما مردم نجيبي هستند و ما شرمنده ي آنها هستيم.

مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري بيان کرد: استان ما مهيا براي انجام کار فرهنگي و ديني است و ظرفيت خيلي خوبي موجود است و هيچ منعي براي انجام کار فرهنگي براي روحانيون و مبلغين وجود ندارد.


انتهاي پيام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۸:۵۷

4 Feb 2020