۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۰۲۷۴
در دانشگاه شهرکرد/

اولين همايش ملي منابع طبيعي و توسعه پايدار در زاگرس مرکزي برگزار مي‌شود

اولين همايش ملي منابع طبيعي و توسعه پايدار در زاگرس مرکزي، در روزهاي 10 و 11 شهريور در دانشگاه شهركرد برگزار مي‌شود.
اولين همايش ملي منابع طبيعي و توسعه پايدار در زاگرس مرکزي برگزار مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد، به همت دانشکده منابع طبيعي و علوم زمين دانشگاه شهرکرد به عنوان نهاد آموزش عالي منابع طبيعي در قلب زاگرس با همکاري طرح ملي حفاظت تنوع زيستي زاگرس مرکزي و انجمن جنگلباني ايران، نخستين همايش ملي منابع طبيعي و توسعه پايدار در زاگرس مرکزي در تاريخ ۱۰ و ۱۱ شهريورماه ۱۳۹۵ در دانشگاه شهركرد برگزار مي‌شود.

اين همايش ملي با هدف پرداختن به چالش‏‌هاي پايداري منابع طبيعي و محيط زيست در زاگرس، چالش‌هاي عمده‌اي چون خشکسالي، عدم مديريت بهينه منابع آبي و توسعه نامتعارف و ناپايدار در عرصه‌هاي طبيعي، به منظور همفکري پژوهشگران دانشگاهي و مراکز تحقيقاتي و همچنين مديران و تصميم‏‌گيران اجرايي و دستيابي به راهکارهاي مناسب براي مرتفع نمودن اين چالش‌ها در محورهاي جنگلداري، مرتعداري، آبخيزداري، شيلات، محيط زيست، علوم زمين و محورهاي ويژه تغيير اقليم و چالش‏‌هاي تأمين منابع آبي در زاگرس مرکزي، زوال بوم سازگان‌هاي زاگرس مرکزي، به مدت دو روز برگزار مي‌شود.


به گفته بيت‌ا.. محمودي، دبير اجرايي اين همايش، تاكنون ۳۰۰ مقاله تخصصي در حوزه‌هاي جنگلداري، مرتعداري، آبخيزداري، محيط زيست، شيلات و علوم زمين به دبيرخانه همايش ارسال شده است و در اين همايش چند پژوهش ويژه در حوزه جنگلداري، محيط زيست، آبخيزداري، مرتعداري و يک مورد اکتشاف در حوزه شيلات كه براي اولين بار در کشور صورت گرفته است، به صورت سخنراني ارائه مي‌شود.

گفتني است در حاشيه اين همايش، نمايشگاه جلوه‌هاي منابع طبيعي زاگرس مرکزي، مسابقه عکاسي جلوه‌هاي طبيعت زاگرس مرکزي ،مسابقه ايده‌هاي دانشجويي در حوزه بهره‌گيري پايدار از پتانسيل‌هاي طبيعي زاگرس مرکزي و سفر تفريحي به طبيعت استان چهارمحال و بختياري برگزار مي‌گردد وهمچنين انجمن علمي منابع طبيعي زاگرس مركزي نيز تشكيل مي‌شود.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۸:۵۸

31 Dec 2019