۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۶۲۲۴
تحليل وعده هاي انتخاباتي کانديداهاي مجلس شوراي اسلامي:

آمده ام معجزه کنم!

یک نماینده قدرت قانونگزاری و نظارت دارد نه قدرت اجرایی
زمان زيادي تا زمان برگزاري دهمين دوره انتخابات مجل شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري باقي نمانده است. خيلي آمده اند و بعضي هاشان هم با منت اما....
آمده ام معجزه کنم!
به گزارش جهانبین نیوز يادداشت روز پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:
نمايندگي مردم جايگاهي است بس بزرگ و ارزشمند! نماينده منتخب مردم با استفاده از اين جايگاه مي تواند به مردم خدمت کند و با سو استفاده از آن به مردم خيانت.

مهم نيست که نمايندگي مردم در سطح شوراي اسلامي باشد، در خبرگان باشد در مقام رئيس جمهوري باشد در مقام نماينده مجلس شوراي اسلامي باشد يا در هر سطح ديگري اما انتخاب شدن، اينکه چه کسي انتخاب شود، چگونه انتخاب شود، چه کساني انتخاب کنند و خيلي موارد قابل توجه ديگر بسيار حائز اهميت است.

مقوله انتخاب کردن و انتخاب شدن بحثي بسيار طولاني است که در اينجا نمي گنجد اما مطلبي که اين روزها اکثر ما با آن در ارتباطيم و مستقيم يا غير مستقيم با آن مواجه مي شويم مطالبي است که کانديداهاي احتمالي مجلس طرفداران آنها و .... در جامعه بيان مي کنند.

البته همه مثل هم نيستند و بالاخره با توجه به شخصيت، سواد، موقعيت اجتماعي و گذشته هر فرد رفتارها متفاوت است اما آنچه اين روزها شاهد آنيم اغلب به گونه اي است که در ادامه بدان اشاره مي کنيم.

۱- برخي کانديداهاي احتمالي نص قانون را در دستور کار خود قرار داده اند و با توجه به ممنوعيت فعاليت انتخاباتي قبل از زمان مقرر تبليغات فعاليتي نمي کنند.

۲- برخي ديگر علي رغم اينکه عبارت "قانون مداري" که در سخنانشان به وفور شنيده مي شود اما از هم اکنون فعاليت هاي خود را آغاز و به انحاء مختلف در حال تبليغ خود هستند.

۳- برخي ديگر نيز بدن توجه به مسئوليت و وظيفه اصلي نمايندگي مردم در مجلس که قانونگزاري است قانون را ناديده گرفته و بدون توجه بدان و حتي اشاره اي به قانون در حال تبليغات انتخاباتي هستند.

با توجه به اين موارد آنان که با شکستن قانون قصد ورود به عرصه قانون گزاري کشور را دارند نيز خود چند دسته اند که در ادامه بدان ها اشاره مي شود.
۱- ارائه ي برنامه هاي خود در چارچوب وظايف نمايندگي بدون هر گونه وعده واهي و تخريب ديگران
۲-ارائه ي برنامه هاي خود اما با ترکيبي از تخريب ديگران همچون دولت، نمايندگان فعلي يا گذشته يا ديگر کانديدها
۳- عدم ارائه هدف خاص در راستاي کانديداتوري و تخريب ديگران
با توجه به موراد مذکور و همين طور حساسيت مساله نمايندگي مجلس بسيار مهم است که مردم و راي دهندگان ضمن حضوري با نشاط و پررنگ و حداکثري پاي صندوق هاي راي معيار هايي که در راستاي انتخاب اصلح هم در قانون و هم در بيانات رهبري موجود است را با مشخصات کانديداها مقايه کرده و پ از رسيدن به نتيجه به کاني راي دهند که اگر پايشان به مچل باز شد نگي از جلوي پاي نظام و دولت و مردم بردارند نه اينکه خود سربار شوند و موجب آزار و اذيت و مزاحمت ديگران شوند.

اين روزها مردم بهتر است وظايف و اختيارات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را بدانند و بشتاسند تا در وعده هاي انتخاباتي کانديداها تحت تاثير وعده هاي دروغ و غير ممکن برخي کانديداها نشوند.

اين روزها کساني مي آيند و مي روند که حرف از تحولات آنچناني مي زنند و از کارهايي سخن مي گويند که حتي اگر همه ي انرژي و توان کشور هم در راستاي اجراي آن بسيج شود اين امر محال و نشدني است که اميدواريم مردم بصير و آشنا به حقوق خود و اختيارات نمايندگان با انتخاب افراد اصلح مجال را از چنين کانديداهايي بگيرند.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهاي پيام1020ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۷:۳۸

8 Jan 2020