۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۸۹۱۷

اعلام برنامه های هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری

دبیر برگزاری بیست و دومین هفته کتاب استان ، اهداف و برنامه های این هفته را اعلام کرد.
اعلام برنامه های هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از اساتید برتر، جواد کارگران در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای این ماه جلسات و نشست های متعددی با حضور مسئولان مربوطه در استان در خصوص هفته کتاب برگزار شده است، گفت: یکی از ویژگی های ممتاز هفته کتاب امسال، تقارن آن با ماه محرم است و از این رو، بیشتر برنامه های در نظر گرفته شده، رنگ و بوی حسینی به خود گرفته است.

کارگران افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، با تشکیل ستاد هفته کتاب در استانداری با مدیریت مجموعه استانداری، کمیته های مختلفی با حضور دستگاه های اداری در راستای هر چه بهتر برگزار کردن این برنامه ها و القای فرهنگ انسان ساز عاشورا در هفته کتاب قدم برداشته اند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های نمایشگاهی در اغلب شهرستان ها، مساجد و مراکز فرهنگی و صنعتی، همایش بزرگ تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و خادمان کتاب و کتابخوانی، تجلیل از مترجمان، ویراستاران و مولفان نمونه استان، شناسایی و تشویق خیرین حوزه کتابخانه‌ای، برگزاری همایش های مختلف در راستای شناساندن مفاخر ادبی، علمی و همچنین نقاط علم پرور استان، عضویت رایگان در کتابخانه ها و کمک به راه اندازی کتابخانه های دیجیتال از جمله برنامه های هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری است.

وی، همچنین با اشاره به تقارن ایام محرم با این هفته از تجلیل ناشران و نویسندگان برتر کتاب با مضمون عاشورا، تجلیل از برترین های طراحی و تصویرسازی عاشورا و تقدیر از مولفان عاشورایی خبر داد.

دبیر هفته کتاب استان، کمک و هم افزایی دستگاه های اداری و مراکز صنعتی در ترویج کتابخوانی را با اهمیت خواند و گفت: اهدای کتاب به مدارس، مسابقات پوستر و عکس کتاب، حمایت از مولفان استانی تا سقف ۴۰۰میلیون ریال و تبلیغ کتابخوانی توسط ائمه جماعات را از دیگر برنامه های این هفته در استان بر شمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته کتاب در شهرکرد گفت: این نمایشگاه با سه هزار عنوان کتاب از و مجموعه نرم‌افزارهای فشرده کتاب از ۲۴ آبان به مدت ۱۰ روز در محل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دایر است.

وی، مجموع مولفان و نویسندگان کتب در استان را ۵۰۰ نفر و تعداد ناشران را هم ۴۳ انتشارات عنوان کرد.

انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۱۰

11 Jan 2020