۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۱۹۶۷
کلار گزارش مي دهد

کليد دولت تدبير و اميد هم قفل پروژه هاي نيمه تمام بروجن را باز نکرد

کليد تدبير و اميد دولت يازدهم هم که ماه هاي پاياني عمر خود را سپري مي کند نتوانسته است قفل پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن را باز کند.
کليد دولت تدبير و اميد هم قفل پروژه هاي نيمه تمام بروجن را باز نکرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، پروژه هاي بسياري در شهرستان بروجن طي دولت هاي گذشته و دولت يازدهم آغاز شده که برخي از آنها به بهره برداري رسيده و برخي ديگر نيمه تمام باقي مانده است.

برخي از اين پروژه ها به قبل از دولت يازدهم باز مي گردد اما کليد تدبير دولت يازدهم هم که ماه هاي پاياني عمر خود را سپري مي کند نتوانسته است قفل اين پروژه ها را در شهرستان بروجن باز کند.

در ادامه برخي از پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن را معرفي مي کنيم که پس از گذشت چندين سال از کلنگ زني، متاسفانه هنوز شاهد تکميل آنها نيستيم.

تکميل اين پروژه هاي نيمه تمام مي تواند مسير توسعه در شهرستان بروجن را تسريع بخشد.

استخر شناي بخش بلداجي

شهرستان بروجن از مهمترين منطقه هاي ورزشي استان چهارمحال و بختياري به شمار مي رود که بيشترين سرانه ورزشي را در اين استان به خود اختصاص داده است.

استخر شناي بلداجي يکي از پروژه هاي مهم ورزشي در شهرستان بروجن است که علي رغم وعده هاي مسئولين و حتي سفر وزير ورزش در سال گذشته و بازديد از اين پروژه همچنان قفل آن بسته مانده و با پيشرفت بالاي ۷۰ درصد هنوز تکميل نشده است.

سالن دو و ميداني تارتان

سالن دو و ميداني تارتان بزرگ ترين و مجهز ترين سالن دو و ميداني کشور است؛ اين مجموعه ورزشي در زميني به مساحت چهار هکتار و سالن آن با زيربناي ۱۰ هزار مترمربع ساخته مي شود.

سالن چندمنظوره ورزشي بروجن که پيست تارتان دوميداني را نيز شامل مي شود، يک هزار و ۲۰۰ نفر ظرفيت دارد که ساخت آن از سال ۸۸ آغاز شده و بيش از ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد اما اين سالن که به گفته مسئولان ظرفيت برگزاري مسابقات در سطح ملي را دارد همچنان نيمه تمام باقيمانده است.

بيمارستان ۲۲۰ تختخوابي بروجن


بيمارستان ۲۲۰ تختخوابي شهر بروجن با زيربناي ۱۶ هزار مترمربع در يک بلوک ۶.۵ طبقه در دست ساخت است که بخش هاي کودکان، زنان و زايمان، بستري، اي سي يو، سي سي يو، اتاق عمل، آزمايشگاه و درمانگاه در اين بيمارستان پيش بيني شده است.

ساخت بيمارستان ۲۲۰ تختخوابي بروجن که از سال ۸۷ شروع شده و هم اکنون ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد از ديگر پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن به شمار مي رود که عليرغم وعده هاي مسئولين همچنان در ليست پروژه هاي نيمه تمام اين شهرستان قرار دارد.

چهار خطه بروجن-لردگان


جاده بروجن - لردگان يکي از مهم ترين و پر ترددترين جاده هاي استان چهارمحال و بختياري است که اتصال فلات مرکزي ايران به سمت خوزستان و شهر هاي جنوبي کشور را برقرار کرده است؛ به طور ميانگين روزانه ۲۵ هزار خودرو از اين مسير تردد مي کند.

جاده اي که در استان چهارمحال و بختياري مردم از آن به جاده مرگ ياد مي کنند بيشترين ميزان حوادث در اين استان را به خود اختصاص داده است.

عليرغم چهار خطه شدن بخش هايي از اين محور، اما هنوز قسمت هاي ناتمامي باقي مانده تا تکميل شود و کابوس مرگ در اين محور تمام شود.

بازديد مسئولان استاني، کشوري و وعده هاي تکميل آن هنوز بخش هاي ديگري در اين محور را ناتمام باقي گذاشته است.

به نظر مي رسد با حرکت لاک پشتي پروژه چهار خطه بروجن -لردگان همچنان بايد جان عزيزانمان در معرض خطر باشد.

چهار خطه شهرکرد-بروجن


جاده شهرکرد-بروجن يکي از محورهاي اصلي استان چهارمحال و بختياري به حساب مي‌آيد که بخش عظيمي از ناوگان حمل و نقل سنگين و ترانزيت کشور از اينجا عبور مي‌کند.

چهارخطه شهرکرد- بروجن از طريق شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در حال اجرا است.

پروژه‌هاي همسطح‌ سازي جاده‌هاي داخل شهر سفيددشت، فرادنبه و جاده شهرکرد به بروجن هم از جمله پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن به حساب مي آيد.

پروژه پتروشيمي بروجن


پتروشيمي بروجن سال ۸۴ در دولت نهم و با تلاش مسئولان وقت تصويب و ابلاغ شد.

اجراي پروژه پتروشيمي بروجن با هدف توليد ۳۰۰ هزار تن پلي اتيلن سنگين در سال با پيش بيني سرمايه گذاري ۲۸۳ ميليون و ۷۶۰ هزار يورو و ۱۲۴ ميليارد و ۳۱۷ ميليون تومان در زميني به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

اکنون با گذشت قريب به ۱۱ سال از آغاز عمليات کلنگ‌زني تاکنون هيچ‌ پيشرفتي نداشته و عمليات اجرايي در خصوص آن صورت نگرفته است؛ مي‌توان گفت اين طرح جزء طرح‌هاي اجرا نشده در استان چهارمحال و بختياري است.

به نظر مي رسد با گذشت ۱۱ سال، اين پروژه که سهم بسزايي در ايجاد فرصت اشتغال براي جوانان منطقه بروجن دارد به فراموشي مطلق سپرده شده است .

فرهنگسراي شهر فرادنبه


بيشتر از دوسال از آغاز عمليات اجرايي پروژه فرهنگسراي شهر فرادنبه در سال ۸۷ نگذشته بود که به حال خود رها شد و اکنون پس از گذشت ۹ سال نه تنها هيچ گونه پيشرفتي نداشته است بلکه تبديل به محلي براي مسابقه شکستن بلوک ها شده است.

علي علميرزايي رئيس شوراي شهر فرادنبه در گفتگو با کلار، با اشاره به اين که فرهنگسراي اين شهر حدودا ۲۵ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است، گفت: عدم تخصيص اعتبار در چند سال گذشته موجب راکد ماندن اين پروژه شده است.

وي افزود: سياست دولت فعلي هم به اين صورت بوده که پروژه هاي بالاي ۷۰ درصد پيشرفت فيزيکي اعتبار تعلق مي گيرد و متاسفانه در ۳ سال گذشته اعتباري به اين پروژه تخصيص نيافته است.

عليميرزايي به مطالبات مردم در خصوص فرهنگسراي اين شهر اشاره کرد و گفت: اين پروژه به دليل کم توجهي به مرور زمان در حال از بين رفتن و فراموش شدن است.

ساختمان پزشکي قانوني شهرستان بروجن با زيربناي يک‌هزار و ۳۰ مترمربع از ديگر پروژه هاي نيمه تمامي است که در زميني به مساحت يک هزار و ۷۶۱ مترمربع در دست احداث است.

استخر شناي شهر نقنه و همچنين استخر شناي شهر فرادنبه که با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در شهريور ماه سال ۹۴ کلنگ زني شد در ليست پروژه هاي نيمه تمام شهرستان بروجن جا خوش کرده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۸:۵۹

28 Dec 2019