۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۵۶۰۳

طبیعت مهمان نواز شهرستان اردل

 طبیعت مهمان نواز شهرستان اردل
  (منبع: پایگاه خبری تحلیلی هفت چشمه ) آبشار دره عشق آبشار دره عشق در منطقه مشايخ (شهرستان اردل) در مجاورت روستاي دره عشق در فاصله 110 كيلومتري شهركرد قرار دارد. آبشار دره عشق با سرعت زياد از دل كوه بيرون مي جهد و بيش از يكصد متر ارتفاع دارد. در كنار اين آبشار رود كارون بهآرامي جاري است و در تركيب با انارستانها و شاليزارهاي روستاهاي دره عشق و دورك شاهپوري، فضاي شگفت انگيزي را بوجودآورده است.
در اكثر فصول سال بويژه بهار بازديد از اين آبشار مناسب است. امکانات وتسهیلات :جاده دسترسي آسفالته، پاركينگ، آب آشاميدني، فضاي سبز. آبشار زیبای زردلیمه در شهرستان اردل یکی از این  مناظر دیدنی و زیبا که در  استان چهار محال بختیاری قرار دارد  آبشار زرد لیمه است که در شهرستان اردل می باشد .   آبشار زردلیمه ، با حدود ۷۰ مترعرض و ۵۰ متر ارتفاع یکی از زیباترین آبشار های ایران می باشد این آبشاردر منطقه اردل و در مسیر کوچ عشایر واقع است. ظاهراً منطقه گرمسیری عشایر در پایین دست دره، در مجاورت آبشار و منطقه سردسیری آنها، در بالای دره و در شروع مسیر کوهنوردی است منطقه جغرافیایی زرد لیمه مسیر حرکت از شهرکرد به سمت روستای کاج، از توابع شهرستان اردل است. پس از گذر از روستای کاج، به سمت رستم آباد و آز آنجا در جاده دیناران به حرکت ادامه می دهیم. گذر از روستاهای لاخشک و گرده پینه، ما را به جاده خاکی نزدیک می نماید. در جاده خاکی تا جوار ساختمان تعاونی عشایری حرکت می کنیم.
با توجه به نیمه سنگین بودن برنامه داشتن آمادگی بدنی بالا برای ۸ ساعت پیاده روی تا رسیدن به آبشار و به همراه داشتن وسایل مورد نیاز الزامی است

وسایل مورد نیاز شامل کیسه خواب، باتوم، هدلایت، تونیک، طناب انفرادی، لباس گرم، کفش کوهنوردی و ترکینگ، حداقل ۳ لیتر آب می باشد.   اردل يکي از شهرهاي استان چهارمحال و بختياري  است. اين شهر مرکز شهرستان اردل مي‌باشد و در بخش مرکزي اين شهرستان واقع شده‌است.مردمان اين شهرستان داراي گويش،موسيقي وآداب بختياري هستند. به گزارش خبرنگار هفت چشمه،شهر اردل دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبایی و دیدنی بوده و آب و هوای آن در تابستان خنك و در زمستان سرد می باشد.مناظر دیدنی که مشاهده میشود از باغهای اطراف شهر اردل می باشد.
  فاصله شهر اردل تامرکز استان،شهرکرد 80 کیلومتر است و از بهترین سوغاتهای شهر اردل گلیم، تندار،خورجین،لباس محلی بختیاری،روغن خوش،قارا و کشک و... می باشد
 
      شهرک قراب شهرک قراب یکی از مناظر زیبا وخوش آب وهوای شهرستان اردل میباشد که سالانه قشر عظیمی از اکثر نقاط کشور به خصوص استان خوزستان واصفهان تاز این منطقه زیبادیدن می کنند. به گزارش هفت چشمه ، شهرک قراب در رشته  کوه های زاگرس ودر شمال غربی شهرستان اردل قرار دارد، مسافت شهرک قراب تا مرکز شهرستان(شهر اردل) 5/ 53کیلومتر وتا مرکز استان(شهرکرد)110 کیلومتر می باشد.   این شهرک دارای قطب های اصلی کشاورزی با زمین های آبی ودیم وقطب دامداری است که قطب کشاورزی ودامداری نه تنها در شهرستان بلکه در استان وکشور نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد که همت ویاری مسئولین دلسوز را می طلبد.   سوغاتی های این منطقه روغن خوش حیوانی،کشک،گیاهان دارویی وسایر لبنیات می باشند قابل به ذکر باشد که در این شهرک قیمت گوشت گوساله وگوسفند با سایر مناطق 2تا3هزارتومان ارزان تر است.
 
       
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۷:۰۶

15 Jan 2020