۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۳۴۳۲
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد:

نيايش و بندگي نياز دروني هر فرد است/ نماز روحيه همكاري و همبستگي اجتماعي انسان را رشد مي دهد

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، نيايش و بندگي را از نيازهاي دروني هر فرد عنوان كرد.
نيايش و بندگي نياز دروني هر فرد است/ نماز روحيه همكاري و همبستگي اجتماعي انسان را رشد مي دهد
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام و المسلمين حسين مولوي در گفت و گو با اساتیدبرتر اظهار کرد: نيايش و بندگي نياز دروني هر فرد است و قرآن شريف و سنت به اين نوع بندگي كه در قالب و شكل نماز انجام مي گيرد بسيار تاكيد كرده اند و نماز از جمله واجبات الهي است.

وي تصريح كرد: نماز ازجمله واجباتي هستند كه در هيچ زمان و هيچ شرايطي نبايد ترك شود چراكه نماز سرچشمه خشوع و بندگي است و مناجات ويژه نمازگزاران با خداست كه هم انسان را در برابر مشكلات اخلاقي و اجتماعي بيمه مي كند و هم مشكلات معنوي و مادي زندگي انساني را از آسيب پذيري مصونيت مي بخشد.

حجت الاسلام و المسلمين مولوي افزود: خداوند در قرآن براي اينكه شخصيت مردم را پرورش دهد و آنها را به يك تعادل روحي برساند يكسري عبادت را براي آنها واجب كرده است تا هميشه براي ساخت شخصيت خود در حال تمرين و ممارست باشند.

به گفته وي، عباداتي چون نماز و روزه و زكات و حج كه انجام منظم اين عبادات در اوقاتي معين اطاعات از خداوند و امتثال اوامر الهي را به مومن يا مي دهد و باعث مي شود كه او همواره با خضوعي كامل در تمام كارها به خداوند نظر داشته باشد.

مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشكي شهركرد،‌ صبر و تحمل سختي ها و جهاد با نفس و تسلط بر خواسته ها و اظهار محبت و نيكي به مردم را از ديگر آموزه هاي نماز برشمرد و افزود: نماز خواندن روحيه همكاري و همبستگي اجتماعي انسان را رشد مي دهد.

وي اظهار داشت: علاوه بر آثار روحي و معنوي كه براي نماز گفته شد ديده مي شود كه علم نيز بسياري از آثار جسمي آن را براي ما به اثبات رسانده و هر چه بر علم و دانش انسان افزوده مي شود بيش تر به آثار خوب نماز پي مي بريم.

حجت الاسلام مولوي گفت: آثاري كه خيلي از كشورهاي قدرتمند جهان بدنبال آن هستند مانند افزايش روحيه مردم هم براي كار و هم براي حضور در جامعه و داشتن زندگي سالم‌تر، ‌افزايش سلامتي بعنوان يكي از بزرگترين دغدغه هاي جوامع امروزي كه همگي اينها از نظر اقتصادي و اجتماعي ،‌ معنوي و دنيوي و اخروي داراي منافع بيشمار مي باشند، از ديگر آثار خوب نماز است.

وي با بيان اينكه، اين واقعيت كه آدمي موجودي آسيب‌پذير بوده و خطر و آسيب هاي اخلاقي فرهنگي و اجتماعي او را همچنان تهديد مي كند مطلبي انكارناپذير است بويژه در عصر حاضر كه تقابل فرهنگ‌ها و انديشه ها مي باشد تصريح كرد: در اين بين يكي از موثرترين و مطمئن ترين شيوه هاي مقابله با اين آسيب هاي اخلاقي و اجتماعي نماز است.

انتهاي پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۲:۲۱

28 Jan 2020