۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۱۴۹۳۸

امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است

در رابطه با حماسه و قیام امام خمینی(ره) و عزم و اراده ملی امام(ره) در مبارزه با استکبار و استبداد و برپایی انقلاب باید دو بعد شخصیتی و مدیریتی امام بررسی شود.
امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ایران خبر از نظر شخصیتی امام چند ویژگی خاص و منحصر به فرد داشتند که کمک کرد تا انقلاب با رهبری ایشان به پیروزی برسد و تا امروز پایدار بماند.

۱- پیوند بین علم و عمل امام خمینی(ره) نمود عینی هر علمی که همراه با عمل باشد موفق است بود و تاثیرگذاری حرکت ایشان ناشی از تداوم علم و عمل بود.

۲- اعراض از دنیا: حضرت امام(ره) دلبسته به دنیا نبود و به خاطر اهداف مادی و دنیوی قیام نکردند بلکه در عصری که برتراند راسل برای گمراهی بشر هیچ چاره ای حتی دین نمی دید امام خمینی(ره) با اهداف الهی و دینی انقلاب و حکومتی خدایی را پایه گذاری کرد.

۳- باور به هدایت انسان ها: حضرت امام باور داشتند که خداوند برای هدایت انسان ها ائمه اطهار را فرستاده و در ادامه این هدایت بر عهده ولی فقیه و رهبر دینی بعد از امام زمان(عج) است و همین اعتقاد و باور به هدایت انقلاب را به ثمر رساند.

۴- اعتقاد به انچام تکلیف: امام(ره) مقابله با استکبار و استبداد را تکلیفی الهی می دانست و برای انجام این تکلیف قیام کرد.

۵- اخلاص در کار: وقتی کاری برای خدا انجام شود تبدیل به نور می شود و همانطور که خود امام(ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود این اخلاص در عمل امام بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

در خصوص بعد مدیریتی برنامه و راهبرد مشخص امام برای بسیج نیروها و استفاده از یک مدیریت جهادی و باور و برنامه داشتن برای هدایت در تمام ابعاد شخصیتی ایشان مشهود است.

با توجه به این ویژگی های شخصیتی و مدیریتی دستاوردهای انقلاب اسلامی را از زوایای مختلف می توان رصد کرد.

۱- کرامت انسانی: مردم ایران جایگاه خود را بعد از انقلاب و با رهنمودهای امام به دست آوردند.

۲- استقلال: در زمان طاغوت ایران و ایرانی هم از نظر شخصیتی و هم ملیتی و در همه ابعاد وابسته بودند و انقلاب استقلال را به مردم و کشور هدیه داد.

۳- آزادی و عزت: امروزه آزادی و اقتدار و عزت ملت ایران در همه عرصه های علمی، فرهنگی و نظامی و اقتصادی کشور نمود عینی دارد.

۴- احیای تفکر و هویت دینی: تفکر دینی محقق نمی شود مگر در یک حکومت دینی و با رهبری دینی که نقش مهمی در بازشناسی تاریخ و عدالت اسلامی دارد و اینها همه در سایه حکومت دینی تحقق یافت که سردمدار آن امام خمینی(ره) بود و امام احیا گر اسلام ناب محمدی(ص) است.

امروز نام امام خمینی(ره)به عنوان یک رهبر دینی و سیاسی در کل جهان و در میان بشریت طنین انداز است و حرکت ها و قیام هایی که در سطح جهان و منطقه از جنس بیداری اسلامی رخ می دهد برگرفته از قیام انقلابی امام است و این خود نشان دهنده تاثیر شگرف آرمانها و اندیشه های این شخصیت برجسته و بزرگ است./

آمنه احمدی- کارشناس ارشد فقه و اصول
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۹:۱۷

6 Jan 2020