۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۴۰۳۶
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شناسایی خبرگان و سرآمدان بخش های مختلف استان

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: بنیاد نخبگان یک نهاد نرم افزاری است و برخی از فعالیت های خود را بر اساس تایید شورای علمی بنیاد انجام می دهد
شناسایی خبرگان و سرآمدان بخش های مختلف استان
به گزارش جهانبین نیوز رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان گفت: این نشست با هدف شناسایی خبرگان و سرآمدان استان که از طرف بنیاد ملی نخبگان شیوه نامه ای در این خصوص ابلاغ گردیده، تشکیل شده است.

بنیادیان تصریح کرد: اين نشست، پیرو بررسی و تکمیل مصوبات نشست های قبل با حضور مسئولین بنیاد نخبگان، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهرکرد، مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، برگزار شد.

رییس بنیاد نخبگان استان افزود: مجموعه هایی که در مسیر علم و فناوری فعالیت دارند باید با یک دیگر هم دل و همگرا باشند تا نتیجه صحیح و تاثیر گزاری برای توسعه وپیشرفت استان داشته باشند در غیر این صورت پیشرفت چشمگیری در استان در بعد علم و فناوری ایجاد نخواهد شد.

بنیادیان با بیان اینکه دستگاه های علم و فناوری استان با همکاری و هم افزایی با یک دیگر می توانند علم را به ثروت تبدیل کنند، افزود مجموعه های استان باید در مسیر علم و فناوری از بخشی نگری پرهیز کرده و نگاه کلان به پیشرفت علم و فناوری در استان داشته باشند.

وی با اشاره به تعدادی از مصوبات و پیشنهادات مطرح شده در این نشست گفت: معرفی مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان به مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی استان جهت استفاده از نظرات و پیشنهادات افراد خبره و سرآمد تحت پوشش این مراکز، همکاری و هم افزایی مراکز علمی و پژوهشی استان و همکاری دانشگاه با صنعت،مشخص نمودن جایگاه قانونی مراکز رشد و پارک علم و فناوری در حیطه تبدیل علم به ثروت، طراحی سایت ثبت ایده افراد خلاق در استان با همکاری (بنیاد نخبگان، مراکز رشد و پارک علم و فناوری)، به منظور افزایش کارایی و راندمان طراح های ارائه شده به مرکز رشد از جمله این مصوبات است.

وی اختصاص قسمتی از وبگاه دستگاهای اجرایی استان به مشکلات و معضلات جهت آشنایی دانشگاهیان و افراد صاحب ایده با این مشکلات و ارائه راهکار های اجرایی، اتخاذ تدابیر قانونی از سوی مراجع ذی صلاح تا محصولات تولیدی در مراکز رشد و پارک علم و فناوری که به مرحله تولید و تجاری سازی رسیده اند بتوانند مجوزات لازم را با سهولت بیشتری دریافت کنند، شورای سیاست گذاری کلان استان قابلیت های استان را مشخص و محصولاتی که می توانند برند استانی باشند.

دکتر مجتبی بنیادیان با اشاره به اینکه، بنیاد نخبگان یک نهاد نرم افزاری است و برخی از فعالیت های خود را بر اساس تایید شورای علمی بنیاد انجام می دهد، افزود: شورا پس از شناسایی پتانسیل و ظرفیت های استان کارگروه های تخصصی را تعریف و این کارگروه ها نحوه انتخاب سرآمدان استان را تدوین خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل سه کارگروه در بخش های کشاورزی (تولید قارچ، بادام، گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی)، صنایع دستی (قالی بافی، نمد، قفل چالشتر) و صنعت (جوشکاری) از مصوبات این نشست می باشد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۸:۱۳

27 Dec 2019