۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۳۵۶۹

۱۵۰ نفر از دانش آموزان بن معتکف شدند

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش بن از معتکف شدن ۱۵۰ دانش آموز در مراسم معنوي اعتکاف دانش آموزي شهرستان بن خبر داد.
۱۵۰ نفر از دانش آموزان بن معتکف شدند
به گزارش جهانبین نیوز يوسف رياحي معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: امسال سومين سالي است که در شهرستان مراسم معنوي اعتکاف با حضور ۱۵۰ نفر از دانش آموزان برگزار مي شود.

وي اهداف اعتکاف دانش آموزي را احياي سنت نبوي دانست وگفت: دانش آموزاني که در ماه مبارک رمضان کنار خانواده هاي خود و سفره هاي رنگين مهماني ها شرکت مي کنند در اعتکاف با يک افطار ساده، به دور از خانواده و در کنار دانش آموزان و هم نوعان خود يک زندگي ساده را تمرين مي کنند که باعث مي شود که بتوانند در آينده با سبک افطاري ساده و بدون اسراف عادت کرده و اين مهم در راستاي سبک زندگي ايراني اسلامي به آن ها کمک خواهد کرد.

رياحي اظهار داشت: قران خواني، ادعيه خواني، سخنراني،مسابقه دل نوشته، ختم صلوات، حلقه هاي معرفت از جمله برنامه هاي اين ۳ روز براي دانش آموزان معتکف است.

وي از همکاري اتحاديه انجمن هاي اسلامي و بسيج دانش آموزي در برپايي اين مراسم معنوي عنوان کرد و گفت: مربيان و برپايي حلقه هاي معرفت بر عهده اين دو ارگان بوده است.

رياحي برنامه محوري را آشنايي با نهج البلاغه خواند و افزود: نهج البلاغه کتابي سرشار از پند ها و درس هاي است که دانش آموزان مي توانند در ادامه مسير خود آن ها را الگو قرار دهند و سعي شده است با محور قرار دادن آموزش آن در اين ايام، دانش آموزان را با اين کتاب آشنا کنيم.

وي از حضور ۱۵۰ نفر از دانش آموزان در اين مراسم خبر داد و گفت: ۱۰۰نفر از اين سهميه به دانش آموزان دختر و ۵۰ نفر به دانش آموزان پسر داده شده است.

رياحي شروع اعتکاف را از سحر ۲۷ماه مبارک رمضان خواند و گفت: دانش آموزان دختر در مسجد الزهرا سلام الله عليها شهر بن و دانش آموزان پسر در مسجد ابوالفضل عليه السلام اين شهر معتکف شده اند.


انتهاي پيام1020ج / ۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۳:۲۴

18 Jan 2020