۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۱۷۴۴۹

مردمي بودن از ويژگي هاي مسجد طراز اسلام است

رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد چهارمحال و بختياري، حضور جوانان و نوجوانان را موجب احيا و ايجاد نشاط و شور و سرزندگي در مساجد دانست.
مردمي بودن از ويژگي هاي مسجد طراز اسلام است
به گزارش جهانبین نیوز، عليرضا ملک‌محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار  بام ايران خبر در خصوص خصوصيات مسجد طراز اسلام گفت: اولين توصيه همت و برنامه‌ريزي مردم براي باز نگه داشتن و فعال نمودن مساجدي است که فقط به ايامي خاص مثل محرم محدود شده‌اند.

وی افزود: مساجدي که امام جماعت ندارند نيز بايد با همکاري مردم و مسئولان پيگيري شود که در آن نماز جماعت برگزار شود.

ملک محمدی تصريح کرد: البته در مساجدي هم که نماز جماعت برگزار مي شود نبايد تنها به نماز جماعت صرف اکتفا شود بلکه بايد در اين اماکن مقدس برنامه هاي فرهنگي، آموزشي و اجتماعي برگزار شود.

ملک محمدي تاکيد کرد: مساجد نبايد راکد باشند و در فعاليت‌ها و برنامه هاي مساجد با استفاده از حضور جوانان و نوجوانان نشاط و شور و سرزندگي را احيا کرد.

رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد چهارمحال و بختياري بيان داشت: دست اندرکاران مسجد با همدلي و تعاون و همکاري برنامه هاي فرهنگي آموزشي جذابي را براي حضور کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم کنند.

وي افزود: در برنامه ها اولويت با قرآن و نهج البلاغه و صحيفه سجاديه باشد.

ملک محمدي اظهار داشت: مساجد بايد در عين سادگي و زيبايي از بهداشت و محيط مناسبي برخوردار باشند و محلي براي انس و الفت و دوستي مردم باشند.

وي اذعان داشت: مساجد مردمي اند و مردمي مي مانند و چه خوب است که همه مردم و ادارات و ارگان ها و خيرين پيش قدم در امور مساجد باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۹:۲۵

15 Jan 2020