کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردمي بودن از ويژگي هاي مسجد طراز اسلام است

15 شهريور 1393 ساعت 11:44

رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد چهارمحال و بختياري، حضور جوانان و نوجوانان را موجب احيا و ايجاد نشاط و شور و سرزندگي در مساجد دانست.


به گزارش جهانبین نیوز، عليرضا ملک‌محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار  بام ايران خبر در خصوص خصوصيات مسجد طراز اسلام گفت: اولين توصيه همت و برنامه‌ريزي مردم براي باز نگه داشتن و فعال نمودن مساجدي است که فقط به ايامي خاص مثل محرم محدود شده‌اند.

وی افزود: مساجدي که امام جماعت ندارند نيز بايد با همکاري مردم و مسئولان پيگيري شود که در آن نماز جماعت برگزار شود.

ملک محمدی تصريح کرد: البته در مساجدي هم که نماز جماعت برگزار مي شود نبايد تنها به نماز جماعت صرف اکتفا شود بلکه بايد در اين اماکن مقدس برنامه هاي فرهنگي، آموزشي و اجتماعي برگزار شود.

ملک محمدي تاکيد کرد: مساجد نبايد راکد باشند و در فعاليت‌ها و برنامه هاي مساجد با استفاده از حضور جوانان و نوجوانان نشاط و شور و سرزندگي را احيا کرد.

رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد چهارمحال و بختياري بيان داشت: دست اندرکاران مسجد با همدلي و تعاون و همکاري برنامه هاي فرهنگي آموزشي جذابي را براي حضور کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم کنند.

وي افزود: در برنامه ها اولويت با قرآن و نهج البلاغه و صحيفه سجاديه باشد.

ملک محمدي اظهار داشت: مساجد بايد در عين سادگي و زيبايي از بهداشت و محيط مناسبي برخوردار باشند و محلي براي انس و الفت و دوستي مردم باشند.

وي اذعان داشت: مساجد مردمي اند و مردمي مي مانند و چه خوب است که همه مردم و ادارات و ارگان ها و خيرين پيش قدم در امور مساجد باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17449

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17449/مردمي-بودن-ويژگي-هاي-مسجد-طراز-اسلام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir