۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۳۴۴۵۹

حفظ «امانت» در آراي مردم٬ از مصاديق حق‌الناس است

چند روز ديگر تا شروع انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر وروستا و دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري باقي نمانده است...
حفظ «امانت» در آراي مردم٬ از مصاديق حق‌الناس است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  سلام لردگان؛ چند روز ديگر تا انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا و دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري باقي نمانده است، در تاريخ 16 ارديبهشت ماه 96 صلاحيت کانديداهاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا اعلام شد و حالا نيز در آستانه تبليغات نامزدها مي‌باشيم و در بحث تاييد يا رد صلاحيت با همه اما و اگرها به هرحال نتيجه خوب يا بد اعلام شد؛ هر چند لزوم پردازش به صلاحيت‌ها مي‌توانست در جهت شکوفايي روستا و شهر تأثير زيادي داشته باشد در هر صورت نيز انتخاب به مردم واگذار شود.
بايد با جديت به مقوله انتخاب فرد اصلح پرداخته شود و لزوم صيانت از آراي مردم، طبق بيانات مقام معظم رهبري (مدظله) حفظ امانت در آراي مردم از مصاديق حق الناس است.

"معظم له فرمودند: يکي از ابعاد ديگر حق الناس بودن، حفظ امانت است؛ آن کساني که آراء را در اختيار دارند، آن کساني که آراء را مي‌شمرند، آن کساني که ثبت مي‌کنند و گزارش مي‌کنند، آن کساني که جمع مي‌بندند و خلاصه آن کساني که اداره صندوق‌ها به عهده آنها است، بايد کمال امانت را رعايت کنند؛ يعني در اين زمينه‌ها اندک تخلفي، خيانت در امانت است. 

در بحث برگزاري انتخابات دو هيأت دخيل هستند، يکي هيأت اجراي و دوم هيأت نظارت.

هيأت‌هاي اجرايي وظيفه اجراي انتخابات را دارند و از هرگونه دخالت به نفع و له و عليه نامزدها بايستي مبري باشند و نگذارند اين حق الناس به گردن مجريان و به ذمه ايشان واقع شود و هرگونه طرفداري و جانبداري يعني صحه گذاشتن به حرف دشمن، مبني‌بر خيانت در آري ملت است.

مقوله انتخابات يعني شرکت دادن مردم در سرنوشت کشور، شهر و روستا و آباداني سرزمين و کشور ايران است.

اما هيأت نظارت نيز بايد از افراي مومن، امانتدار و دغدغه دار در جهت صيانت از آراء مردم باشد هرگونه تخلف و تقلب در انتخابات بايد توسط اين هيأت شناسايي، معرفي و نيز جلوگيري از هرگونه تخلف انتخاباتي به عهده اين هيأت است و به جد در جهت صيانت از آراء مردم بايد احتمام لازم را داشته باشند.

انتهاي پيام1026ج / 630ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۶:۲۳

27 Dec 2019