۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۱۷۲۰۵

افتتاح 10 پروژه عمرانی در شهرستان فارسان

با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار 10 پروژه عمرانی با اعتبار 5 میلیارد تومان در این شهرستان کلید خورد
افتتاح 10 پروژه عمرانی در شهرستان فارسان
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، فیروز احمدی افزود: با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری سالن ورزشی گوجان افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح سالن ورزشی شهر گوجان افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۷ آغاز شده و در حال حاضر در دومین روز از هفته دولت با حضور معاون استاندار افتتاح شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این سالن چندمنظوره طراحی شده و مخصوص ورزش‌های توپی و رزمی است.

وی تصریح کرد: مسیر چشمه‌قلعه فارسان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این مسیر ارتباطی به طول ۳۰۰ متر و با عرض دهنه ۲.۵ متر و همچنین با طول دو متر سنگ‌کاری تکمیل و در دومین روز از هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت که برای راه اندازی این پروژه صد پنجاه میلیون تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ متر دیگر از این مسیر ارتباطی باقی‌مانده که چشم‌انتظار تخصیص اعتبارات مورد نیاز است و ما امیدواریم که اعتبارت مورد نیاز ادامه این مسیر نیز در سریع‌ترین زمان ممکن تخصیص پیدا کند.

وی در ادامه از افتتاح طرح پرورش قارچ جونقان خبر داد و گفت: طرح پرورش قارچ جونقان نخستین مجتمع تولیدی قارچ در استان است که در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار از سال ۸۳ آغاز بکار کرده است.

فرماندار بیان داشت: این مجتمع تولید قارچ در ۱۸ قسمت است که هر کدام از این قسمت‌ها به دو نفر واگذار می‌شود که در صورتی که تمام این مجتمع تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان فارسان فراهم می‌شود.

فرماندار فارسان با بیان اینکه در حال حاضر یک قسمت از این مجتمع مورد بهره‌برداری قرار گرفته گفت: ساخت و تکمیل این قسمت از مجتمع پرورش قارچ جونقان ۹ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

احمدی در ادامه افزود: طرح دو منظوره پرورش ماهی قزل‌آلا و آبیاری تحت فشار روستای چلیچه در سال ۹۱ پیگیری‌های آن آغاز شد و در سال ۹۲ تغییر کاربری خود را اخذ کرده و در هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال ۱۰ نفر را در شهرستان فارسان فراهم می‌کند که در این راستا بخش خصوصی باید با حضور فعال خود و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف بتواند زمینه اشتغال بیشتر جوانان را فراهم کند.

فرماندار فارسان تصریح کرد: در حال حاضر در روستای چلیچه ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی به صورت آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند و در مجموع در شهرستان فارسان یک‌هزار پرونده آبیاری تحت فشار در نوبت قرار دارند.

با حضور معاون استاندار چهارمحال و بختیاری باند دوم جاده سورشجان ـ فارسان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. شروع عملیات اجرایی احداث باند دوم جاده سورشجان به فارسان در سال ۹۰ بود که در سال‌جاری با تزریق اعتبارات مورد نیاز، افتتاح شد.

گفتنی است معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار و برخی مسئولین در خانه شهدای بهرامی و سلیمانی حضور پیدا کردند و از خانواده آنها تجلیل کردند.

یادآور می شود شهرستان فارسان ۱۱شهید کارمند تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۰:۱۲

31 Dec 2019