۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۲۰۰۸۵
امام جمعه لردگان:

وحدت، موجب عزت، سعادت، امنيت و پيشرفت ملت اسلام مي شود

ریشه تمام اختلافات و درگیری کشورها، استکبار جهانی است
حجت الاسلام انصاري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: ريشه تمام اختلافات و درگيري کشورها، استکبار جهاني است که اين اختلافات موجب ذلت مومنان و سيطره دشمنان و کافران و فروپاشي اقتدار امت اسلامي مي شود.
وحدت، موجب عزت، سعادت، امنيت و پيشرفت ملت اسلام مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ حجت الاسلام انصاري  امام جمعه لردگان، در خطبه اول به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت يعني ترکيب کردن در حدي که جدا کردن آنها مشکل باشد، پيامبر اکرم(ص) هميشه به دنبال ايجاد و ترويج وحدت در جامعه اسلامي بودند و اولين کاري که در اين راستا انجام دادند تشکيل نماز جماعت بود.

حجت الاسلام و المسلمين انصاري افزود: دومين اقدام پيامبر براي ايجاد و ترويج وحدت دستور ساخت مسجد، مرکز وحدت مسلمين و بلافاصله پس از هجرت از مکه به مدينه و اقدام بعدي پيامبر نيز انعقاد عقد اخوت بين مهاجرين و انصار بود، اين کار پيامبر باعث ياس و نااميدي کفار، مشرکين و دشمنان اسلام شد.

امام جمعه لردگان در ادامه اضافه کرد: پيامبر براي ايجاد وحدت به مردم زمان خود فرمودند: سنت هاي غلط گذشته، روش هاي غلط  جاهليت و اختلافات را کناربگذاريد، و اگر اختلافي پيش آمد  آن را به مرجع واگذار کنيد و نگذاريد دشمن بين شما نفوذ پيدا کند چرا که همه مسلمانان برادر و برابرند و همه باهم يک دست قدرتمند در مقابل دشمنانشان هستند.

حجت الاسلام و المسلمين انصاري در خطبه دوم نيز با اشاره به روز ولادت پيامبر اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: وحدت موجب عزت، سعادت، امنيت و پيشرفت ملت اسلام مي شود.

امام جمعه لردگان افزود: هدف گروههاي تکفيري ايجاد اختلاف بين مسلمانان است، دشمن به دنبال فتنه، اختلاف و دوگانگي است و هميشه درصدد جلوگيري از وحدت است و وقتي ببيند جامعه اي به سمت وحدت مي رود به اختلاف انداختن روي مي آورد چراکه منافعش با وحدت بين مسلمين به خطر مي افتد.

حجت الاسلام انصاري تاکيد کرد؛ ريشه تمام اختلافات و درگيري کشورها باهم استکبار جهاني است که اين اختلافات موجب ذلت مومنان و سيطره دشمنان و کافران و فروپاشي اقتدار امت اسلامي مي شود.

امام جمعه لردگان گفت: نه تنها به مردم بلکه دولت مردان و گروههاي سياسي نيز توصيه مي کنم از اختلافات دست بردارند و عليه گروههاي مخالف خود حرف نزنند تا وحدت بين جامعه ايجاد شود.

پايان خبر1020ج/ 630 ل
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۱:۳۸

15 Jan 2020