۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۴۳۸۷
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:

کاندیداها در مناظرات برنامه عملی برای فضای علمی کشور ارائه دهند/رکود، اشتغال در کشور را به چالش کشانده

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: متاسفانه هیچ صحبتی از فضای کشور در مناظرات نشد و این نشان از آن دارد که نه دولت فعلی در چهار سال گذشته اقدامی در این زمنیه داشته و پیشرفتی حاصل کرده و نه سایر کاندیداها برنامه‌ای برای پیشبرد اهداف علمی در چهار سال آینده دارند.
کاندیداها در مناظرات برنامه عملی برای فضای علمی کشور ارائه دهند/رکود، اشتغال در کشور را به چالش کشانده
حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مشکل جامعه ما این است که نظام آموزش عالی ما و آموزش و پرورش متناسب با فضای تئوریک انقلاب اسلامی نیست به همین دلیل شاهد تناقفض و تضادهایی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه با یک تاخیر زمانی هرآنچه در غرب تولید می‌شود در دانشگاه‌ها بازگو می‌گردد، بدون اینکه در مورد آن بررسی دقیق انجام شود که آیا موضوع ارائه شده متناسب با نیاز فرهنگی ما هست یا خیر افزود: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۲۰ هزار عضو هیئت علمی داریم ولی هنوز برای مشکلات اقتصادی راه حل دقیق و بومی نیافته‌ایم.

در دانشگاه‌های ما روش‌های غربی پیاده‌سازی می‌شود

قدیانی با اشاره به اینکه متاسفانه در دانشگاه‌های ما روش‌های غربی پیاده‌سازی می‌شود اضافه کرد: با وجود گذشت بیش از ۳۵ سال از انقلاب اسلامی در بانکداری، بورس و معاملات موفق نشدیم و این نشان‌دهنده ناکارآمدی در نظام آموزشی در مباحث اقتصادی است که به فرهنگ و جامعه ما گره می‌خورد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تاکید کرد: ما برای هر اقدامی، نظریه تئوری نیاز داریم، اما درجاهایی که باید وارد میدان شویم و مبانی نظری را در معرض دید بگذاریم اقدامی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر این نکته که فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی با نیاز بازار کار کاملا متفاوتند و این در حالیست که خروجی دانشگاه را با آموزش‌های تکمیلی وارد بازار کار کرده تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم خاطرنشان کرد: اشتغال و کارآمدی افراد متخصص محصول دو موضوع آموزش، محیط کار است که از هر دو ما آسیب می‌خوریم.

آموزش نیاز به تغییرات اساسی دارد

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه در گام نخست در آموزش وضعیت نامطلوب بوده و باید تغییراتی اساسی با فرآیند آموزش داخلی ایجاد کنیم تا خروجی با کارایی بالا برای‌مان به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به اینکه در کشور محیط کار ناسبی برای جوانان وجود ندارد گفت: وقتی رکود در فضای اقتصادی وجود دارد و بنگاه‌های اقتصادی عمدتا در رکود به سر می‌برند چه می‌توان کرد.

چرا در مناظرات کاندیداها هیچ اشاره‌ای به فضای علمی کشور نشد؟

قدیانی به مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در روز گذشته اشاره و اضافه کرد: متاسفانه هیچ صحبتی از فضای کشور در مناظرات نشد و این نشان از آن دارد که نه دولت فعلی در چهار سال گذشته اقدامی در این زمنیه داشته و پیشرفتی حاصل کرده و نه سایر کاندیداها برنامه‌ای برای پیشبرد اهداف علمی در چهار سال آینده دارند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در انتها بیان داشت: متاسفانه شاهد آنیم که فضای مناظرات به فضای دعوا مبدل شده است و دولت مستقر می‌خواهد بگوید علی‌رقم خلف وعده‌ها در میان راه قرار گرفته و برای تکمیل کارهای خود به زمان نیاز دارد و کاندیدای دیگر نیز در همین موضوع مدام نقد می‌کنند درحالی که بهتر است مناظرات به سمت ارائه برنامه‌ها پیش رود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۴:۲۴

1 Jan 2020