۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۳۶۷۷

بارش باران در شهرستان سامان به محصولات زراعي خسارت وارد کرد

کارشناس حفظ نباتات وزراعت گفت: بارش باران به محصولات زارعي اين شهرستان خسارت وارد کرده است.
بارش باران در شهرستان سامان به محصولات زراعي خسارت وارد کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، بارش باران اين نعمت الهي که که اکثريت مردم تنها به فکر اين بودن که باران ببارد تا امسال هم همانند سال‌هاي قبل با کم آبي و بي‌آبي در شهرستان و استان مواجهه نباشيم اما همين بارش باران موجب شد که تعداد از کشاورزان در استان چهارمحال و بختياري و شهرستان سامان و به تبع کشاورزان کشور دچار خسارت شوند و زحمات خود بر باغات و مزارع با يک بارش باران به فنا برود و دچار آسيب و خسارت شود و اميدها با بارش باران به نااميدي‌ها ختم شود.

نم نم باران اينبار هم تبديل به سيل شد و يک عمر زندگي حادثه ديدگان را بي هيچ مقاومتي با خود برد و بر پيشانيشان داغ نشاند.

محمد اصغريان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه بارش باران در شهرستان سامان در طي اين چند روز اخير به محصولات زارعي از قبيل جو و گندم خسارت وارد مي کند، اظهار داشت: خسارات وارد بر محصولات است که برداشت شده و در باغات خرمن شده است.

وي با بيان اينکه زمين‌هاي زير کشت گندم و جو در شهرستان سامان ۷۶۰ هکتار است ، بيان داشت: کشت گندم آبي در شهرستان ۲۲۱ هکتار، ديم ۳۳۵ هکتار ، جو آبي ۴۷ هکتار و ديم ۶۲ هکتار است .

اصغريان با بيان اينکه کشاورزاني که محصولات خود را چيده و خرمن کرده‌اند بيشترین آسيب را در محصولات زراعي داشته‌اند، افزود: اين محصولات به دليل اينکه رطوبت ديده‌اند و جدا سازي اين محصولات مشکل و امکان جوانه زدن بذر وجود دارد .

وي با اشاره به اينکه محصولات زراعي به دليل اينکه صرفه اقتصادي ندارد از سوي کشاورران بيمه نشده است، بيان داشت: در شهرستان بيمه آنچناني براي محصولات زراعي نداريم.

اصغريان بيان داشت: تخمين خسارات ريالي تا کنون براي محصولات کشاورزي زده نشده است و خسارات وارده به استان اعلام شده است.

بارش ۸ ميليمتر باران در شهرستان سامان

مدير هواشناسي شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در طي اين چند روز ميزان بارش در شهرستان سامان به هشت ميليمتر رسيده است، گفت: اوج بارندگي‌هاي عصر سه شنبه و چهارشنبه است .

شکرالله محمد عليزاده با اشاره به اينکه در تابستان بارش‌ها به صورت رگبار و زودگذر است، خاطر نشان کرد: بارش‌هاي ايام بسياري از مردم را خوشحال و تعدادي از کشاورزان که محصولات زراعي از قبيل جو و گندم و ... را داشتند دچار خسارت کرد.

محمد عليزاده با بيان اينکه سيتم بارشي تا آخر هفته در شهرستان و استان وجود خواهد داشت: عنوان کرد: ميزان بارش‌ها روز به روز ضعيف‌تر خواهد شد.

وي با اينکه بارش باران در ماه‌هاي تير و مرداد يکي از اتفاقات نادر در حوزه هواشناسي بوده است، ادامه داد: بالا بودن رطوبت و تشکيل ابرهاي پايين منطقه احتمال رگبار در طول تابستان در سال جاري وجود دارد .

محمد عليزاده با بيان اينکه در سطح شهرستان گردو شهرستان سامان دچار سرما زدگي شده است، افزود: محصولات گردو به دليل رطوبت بالا موجب آسيب و سياهي مغز گردو خواهد شد.

وي تاکید کرد: رطوبت در شهرستان سامان ۹۰ درصد است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۹:۴۲

28 Dec 2019