۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۳۱۵۹۷

مقايسه مراسم اربعين و حج/عربستان درس مديريت بگيرد

حركت دسته جمعي اربعين يكي از بزگترين اجتماعات انساني را در شهر كربلا رقم مي زند كه عدد 20 ميليوني آن چندين برابر جمعيتي است كه در اجتماعاتي همچون حج حضور مي يابند.
مقايسه مراسم اربعين و حج/عربستان درس مديريت بگيرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حركت دسته جمعي اربعين يكي از بزرگترين اجتماعات انساني را در شهر كربلا رقم مي زند كه عدد ۲۰ ميليوني آن چندين برابر جمعيتي است كه در اجتماعاتي همچون حج حضور مي يابند.

بسياري از زائران کربلا در مراسم اربعين با دست خالي به اين شهر سفر کرده و در آنجا مورد استقبال گرم ملت عراق واقع مي شوند در حالي که اينگونه سفرها آورده مالي چنداني براي دولت اين کشور ندارد.

اين در حالي است که عربستان در ازاي حضور هر حاجي سرمايه هنگفتي را به دست مي آورد و نه تنها به وظايف خود عمل نمي کند بلکه مسلمانان کشورهاي مختلف را نيز به سوي مرگ سوق مي دهد.

فاجعه منا يکي از حوادثي بود که بي لياقتي و بي کفايتي آل سعود در اداره مراسم حج را براي جهانيان به نمايش گذاشت.

استقبال چند ميليوني زائران از مراسم راهپيمايي اربعين حسيني اين پيام را به دنيا مي رساند که اين مراسم با مديريت صحيح برگزار مي شود بدون آن که تلفاتي به دنبال داشته باشد.

حضور گسترده مردم در مراسم اربعين اين نکته را به آل سعود گوشزد مي کند که از مديريت اين مراسم درس گرفته و اقدامات لازم در خصوص برگزاري مراسم حج را انجام دهند.

پايگاه خبري تحليلي کلار در ادامه به مقايسه مراسم اربعين و حج در قالب تصاوير زير پرداخته است که از نظر مي گذرانيد:

اربعین حسینی
اربعین حسینی

اربعین حیسینی

اربعین حسینی

اربعین حسینی

فاجعه منا
فاجعه منا

فاجعه منا
انتهای پیام1022ج /540 ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۱:۱۱

6 Jan 2020