۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۱۲۰۵۷

انقلاب اسلامی ایران تجلی روح بلند فرامین اسلام و قرآن است

35سال گذشت،35 سال از روزهایی گذشت که ملت ایران یکپارچه و استوار در برابر حکومت ظلم و جور پهلوی ایستادند و یک صدا جمهوری اسلامی ایران را فریاد زدند، اینک نهال انقلاب اسلامی به برکت خون فرزندان میهن اسلامی مان درختی 35ساله شده است، درختی که با وجود باغبانی حکیم و فرزانه تبر هیچ هیزم شکنی توان قطع و براندازی آن را ندارد .
ایران اسلامی اگرچه سال هاست که مزین به حکومت جمهوری اسلامی به رهبری رهبر فرزانه ای همچون آیت الله خامنه ای شده است اما سال های نه چندان دور حکومتی در این کشور حکم فرما بود که چوب حراج به همه چیز کشور و مردم زده بود .

حکومت پهلوی از سویی منابع معدنی ،نفت و داشته های مادی این کشور را به کشور های همچون آمریکا و انگلیس تقدیم می کرد و از سویی این کشور را عرصه ی تاخت و تاز فرهنگ و آداب ورسوم بیگانگان کرده بود،از دین مبین اسلام تنها نام آن باقی بود و از تمدن دیرینه ی ایران کاخ ها و قلعه های حکمرانان و پادشاهان پیشین.مردم کشور اگرچه تمام مشکلات حکومت مرکزی را به دوش می کشیدند و در نهایت رنج و تعب از آنچه بر سرشان می آمد دم نمی زدند اما از کشور بزرگ ایران هیچ سهمی جز رنج و محنت نداشتند.

در آن سال ها اگر چه اندک مخافان رژیم منحوس پهلوی گه گاهی ندای آزادی خواهی و مبارزه سر می دادند اما چون پشتوانه ی عظیم مردم و دین اسلام را در اختیار نداشتند به سرعت توسط مزدوران محمد رضا پهلوی سرکوب می شدند اما ......

در سال های خفقان و ظلم و ستم پهلوی ناگاه یکی از روحانیون حوزه ی علمیه قم در اعتراض به جنایات رژیم پهلوی لب به سخن گشود ،سال ۱۳۴۲آغاز قیام تاریخی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بود ،سالی که پس از آن دیگر آب خوش از گلوی ظالمان و مستکبران پهلوی پائین نرفت.

امام خمینی در حالی در برابر حکومت ظلم و جور پهلوی ایستاد که با توجه به فرامین بلند دین مقدس اسلام و بهره گیری از پشتوانه ی عظیم مردم همه ی مصیبت ها و مشکلات را به جان خرید و حتی ذره ای از هدف خود عقب ننشست .

استاد شهید مرتضی مطهری مسئول هیئت استقبال از امام خمینی در فرودگاه مهر آباد در وصف امام ودلیل پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی گفت:اعتقاد امام به چهار عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رقم زد:ایمان به سخن ،ایمان به هدف ،ایمان به راه انتخاب شده و ایمان به خداوند بزرگ .

بالاخره انقلاب اسلامی ایران پس از ۱۵سال مبارزه ،سختی و وجود مشکلات در برابر رژیم از بن تا دندان مسلح و بی رحم پهلوی به پیروزی رسید و ۲۲بهمن سال ۱۳۵۷نقطه ی عطف تاریخ کشور بزرگ ایران شد .

از آن سال ها ۳۵سال گذشت ،در طی این ۳۵سال نیز کشور اسلامی ایران و مردم فهیم و مومن و انقلابی اش از گزند و آسیب دشمنان در امان نبوده اند ،۸سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ،تحریم های ناجوانمردانه ی آمریکا و هم پیمانانش بر ضد جمهوری اسلامی ایران،ترور های شخصیت های علمی و مذهبی و صاحب نام کشور در اوان انقلاب و حتی در سال های اخیر توسط منافقان کوردل گوشه ای از مشکلاتی است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای مردم کشور ایجاد کردند اما هر سال با نزدیک شدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگی زرین به افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزوده می شود .

۳۵سال افتخار و سربلندی بی شک حاصل صبر و شکیبایی بسیار زیاد مردم و توان مدیریت بالای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مخصوصا امام راحل رضوان الله تعالی علیه و رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای است .

جمهوری اسلامی ایران اگرچه در سال های متمادی آماج وزش بادهای سهمگین و حملات دشمنان بود اما وجود رهبر مدیر ،مدبر،فرزانه و ژرف اندیش انقلاب ،وجود مردمی غیور و همیشه در صحنه و معتقد و گسترده شدن سایه دین مبین اسلام در کشور پهناور ایران از عواملی هستند که هیچ کس را یارای آن نیست که حتی فکر تهاجم و تعدی به ایران اسلامی را در فکرش بپروراند .

مهدی بهزادی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۴:۳۴

23 Jan 2020