۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۰۸۳۰
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري:

نماز دريايي عميق از فرصت‌هاست اگر انسان نتواند حرکت کند از مقصد جا مي‌ماند

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري و امام‌جمعه شهرکرد گفت: نماز دريايي عميق از فرصت‌هاست که اگر انسان در اين درياي موفق شود و شناگر ماهري شد قطعاً گوهرهاي فراواني به دست مي‌آورد و اگر نتواند حرکت کند از مقصد جا مي‌ماند.
نماز دريايي عميق از فرصت‌هاست اگر انسان نتواند حرکت کند از مقصد جا مي‌ماند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام در چهارمين اجلاسيه نماز شهرستان فارسان ضمن تبريک ايام  ربيع‌الاول آغاز امامت حضرت ولي‌عصر عج الله تعالي فرجه الشريف  گفت: نماز  اساسي‌ترين  و کليدي‌ترين  امر است و براي کمال و رسيدن  انسان  به مقصد نهايي،مسئله نماز مسئله‌اي است که هرچه در موردش سخن گفته  و تفکر شود حق مطلب ادا نمي‌شود.
 
وي  افزود: نماز دريايي عميق از فرصت‌هاست که اگر انسان در اين درياي موفق شود و شناگر ماهري شد قطعاً گوهرهاي فراواني به دست مي‌آورد و اگر نتواند حرکت  کند از مقصد جا مي‌ماند.
 
نکونام خاطرنشان کرد: اگر از نماز  غافل شويم حتماً از مقصد جا مي‌مانيم نماز کليدي‌ترين موضوعي است که ما را به مقصد مي‌رساند، در اين ميان بايد گفت که خواندن نماز مهم نيست  اقامه نماز که همان   روح و حقيقت نماز است  بسيار حائز اهميت مي‌باشد.در روز ما  5 بار  در محضر خدا قرار مي‌گيريم  و همه اعمال ما  در محضر خدا دور نيست  و خداوند ناظر و شاهد بر همه اعمال ماست.

وي تصريح کرد: ترس از خدا  اگر وجود نداشته باشد  ترس از غير از خدا جاي او را خواهد گرفت  و باور را  از بين مي‌برد  باوري که  ما را به‌جايي مي‌رساند که بدانيم  هرچه خداي تبارک‌ و تعالي  اراده کند به همان‌جا مي‌رسيم و نماز اين باور را در ما به وجود مي‌آورد که خدا با ماست و اين باور را محکمي کند  باور از ضروريات زندگي ماست

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نماز را اقامه کنيد نترسيد، نماز شجاعت، و عزت به انسان مي‌بخشد و همه وابستگي‌هاي غيرديني  را قطع مي‌کند  البته نمازي که اقامه شود نه اينکه فقط خوانده شود اگر نماز درست اقامه شود حقيقتش درست در دل‌ها جاي مي‌گيرد.
 
امام‌جمعه شهرکرد در ادامه افزود: نماز عرصه فرصت‌هاست که عرصه اول آن بار توحيدي  و عرصه دوم آن  حضور تمام‌عيار در محضر پروردگار متعال است که انسان بتواند آن را حس کند که تنها کسي که نماز را اقامه مي‌کند اين حس  را دارد  که در محضر خداست.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۹:۱۷

27 Dec 2019