۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۳۱۴۴۲
نماينده مردم بروجن در نطق ميان دستور امروز مجلس:

سايه رکود همچنان در اقتصاد کشور حاکم است/ مهمترين مطالبه مردم بروجن فراهم کردن موجبات پيشرفت پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور است

نماينده مردم بروجن در نطق ميان دستور امروز (يکشنبه) مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که پروژه هاي فاقد مجوز به خوبي در حال پيشرفت هستند، گفت: انتقال آب از سبزه کوه به چغاخور ۱۳۰ ميليارد تومان از بيت المال براي آن هزينه شده و بعد از ۲۰ سال همچنان متوقف است.
سايه رکود همچنان در اقتصاد کشور حاکم است/ مهمترين مطالبه مردم بروجن فراهم کردن موجبات پيشرفت پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور است
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، دکتر خديجه ربيعي در نطق ميان دستور امروز (يکشنبه) مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين که پروژه هاي فاقد مجوز در استان چهارمحال و بختياري به خوبي در حال پيشرفت هستند، گفت: مهمترين مطالبه به حق مردم شهرستان بروجن از دولت تدبير و اميد اين است که موجبات پيشرفت پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور را قبل از بروز هر گونه تنش اجتماعي فرهم نمايد.

ربيعي با اشاره به جيره‌بندي آب شرب ناسالم در بروجن، افزود: انتقال آب از سبزه کوه به چغاخور ۱۳۰ ميليارد تومان از بيت المال براي آن هزينه شده و بعد از ۲۰ سال همچنان متوقف است.

وي با اشاره به اين که با وجود کاهش تورم سايه رکود همچنان در اقتصاد حاکم است، گفت: بيکاري قشر تحصيل کرده در مرز بحران قرار گرفته است و مسئولان بايد به اين مسئله توجه جدي داشته باشند.

ربيعي به خصوصيات مردم شهرستان بروجن اشاره کرد و گفت: در حوزه هاي مختلف علم و فناوري، آموزش و پرورش و ورزش نخبگان زيادي را به جامعه معرفي کرده‌ايم.

وي با بيان اين که بيش از ۴۰ درصد در آمد مردم بروجن از کشاورزي و دامداري تامين مي‌شود، تصريح کرد: با داشتن اين همه ظرفيت، بيش از ۳۰ مدرسه تخريبي داريم؛ پيام نور فاقد اعتبار براي توسعه است.

نماينده مردم بروجن در مجلس اضافه کرد: همچنين مجوز منابع طبيعي و فني مهندسي نيز لغو شده است وزراي علوم و آموزش و پرورش بايد پاسخگو باشند.

ربيعي ضمن بيان اين که با وجود جمعيت ۱۳۰ هزار نفري در بروجن تنها دو استخر شنا داريم، تاکيد کرد: وزير ورزش و جوانان بايد توجه ويژه‌اي به توسعه ورزش بروجن داشته باشد.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس دهم گفت: پايين بودن نرخ خريد تضميني سيب‌ زميني و همچنين ساير محصولات کشاورزي، فقدان پرداخت تسهيلات حمايتي به کشاورزي و نبودن صنايع تبديلي زندگي کشاورزان بروجني را به مخاطره انداخته است.

نماينده مردم بروجن در مجلس گفت: به همين دليل از وزراي جهادکشاورزي و صنعت‌ درخواست داريم تا براي حل اين مشکلات تدبير کنند.

ربيعي با بيان اين که تسريع در احداث خط راه آهن اصفهان - خوزستان از مطالبات مردم بروجن است، در خطاب به وزير راه و شهرسازي خواستار توجه به جاده‌هاي غيراستاندارد و پرحادثه استان چهارمحال و بختياري شد.

ربيعي با بيان اين که شهرستان بروجن همچنان داغدار پرپر شدن ۲۶ نوگل جواني است که چندي قبل از دست داد، افزود: وزير راه در خصوص اين مشکلات چاره‌اي بينديشيد.

نماينده مردم بروجن در مجلس با بيان اينکه نرخ بيکاري بروجن بالاتر از ميانگين کشوري است، اظهار کرد: پروژه اچ تي پي که مصوبه دولت از سال ۸۱ است به دليل عدم تامين اعتبار بدون پيشرفت باقي مانده است؛ از رييس جمهور مي‌خواهم با حمايت از اين پروژه مرهمي بر بيکاري جوانان باشد.

انتهاي پيام1026ج / ۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۳:۲۷

27 Dec 2019