۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۲۶۶۷۳
ایرج ندیمی در گفتگو با بسیج:

واردات برنج آمریکایی نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به ادامه واردات برنج آمریکایی اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی و تنظیم روابط خارجی باید مورد توجه قرار گیرد.
واردات برنج آمریکایی نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است
به گزارش جهانبین نیوز ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به ادامه واردات برنج آمریکایی اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی و تنظیم روابط خارجی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به موضوع واردات علاوه بر توجه به اصل و ضروری بودن واردات، محل واردات هم باید مورد توجه قرار گیرد افزود: در اقتصاد اسلامی در عین حال که اهدافی در دنیا یا خاورمیانه وجود دارد روابط با کشورهای هم پیمان را مورد توجه قرار می دهد نگاهش در مورد خرید و فروش اصل معامله نیست بلکه عوامل اضافه تری که عدم تسلط کفار یا مانند آن مطرح می شود تغییر می کند چرا که در فقه اسلامی به هر صورت بلاد اسلامی با غیر اسلامی، حمایت از مسلمان ها یا حسن سلوک با همسایه ها و رعایت قوانین تجاری مفروض است.

ندیمی خاطرنشان کرد: به تعبیر دیگر نمی شود گفت ما از هر جا بدون ملاحضات می توانیم واردات داشته باشیم و به این موضوع باید توجه کنیم در عین حال که کار اقتصادی می کنیم برای مصلحت و نیاز کشور، قیمت، فروشنده و خریدار هم برای ما مهم است همانطور که باید مسلمان ها را تقویت کنیم نباید غیر مسلمان ها را تقویت کنیم.

نماینده مردم لاهیجان گفت: در مواردی ممکن است اقلامی غیر مصرفی ضروری باشد مانند اینکه هواپیما وارد کنیم به دلیل اینکه ضروری است و در بین هم پیمانان و همسایگان تولید آن وجود ندارد این قدام صورت می گیرد. بنابراین در اصل خرید و فروش به این نکته باید توجه شود خریدها چند نوع است خریدهایی که مستقیما دولت انجام می دهد که باید دقت بیشتری شود و خریدهایی که بخش خصوصی انجام می دهد که مقداری دشواری آن بیشتر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت از سه راه می تواند واردات را کنترل کند اول اینکه ورود کالای غیر ممنوعه را اعلام کند برای کشورهایی که از جهت برابری توصیه نشده اند دوم اینکه علاوه بر ممنوعیت هزینه های ورودی و گمرکی گرفته شود و در آخر اگر می تواند مطلقا تعریف ممنوعیت بگذارد چرا که در هر کار اقتصادی به دنبال اهداف سیاسی، اجتماعی و اخلاقی هستیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۹:۵۳

8 Jan 2020