۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۵۳۹۴
خطيب نماز جمعه بروجن:

فرصت سوزي تفکر غرب گرا در کشور/ با پرايد و برجام نمي توان فخرفروشي کرد

خطيب نماز جمعه بروجن ضمن بيان تفکر غرب گرا با خوف از تهديد شديدتر به سوي تهديد شديد پناه مي برد، گفت: غرب، آمريکا و صهيونيسم جهاني داراي منافع مشترکي هستند که قطعا از منافعشان در ايران بيشتر است.
فرصت سوزي تفکر غرب گرا در کشور/ با پرايد و برجام نمي توان فخرفروشي کرد
  به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: در جريان جدا شدن بحرين از ايران محمد رضا پهلوي براي توجيه اين عمل مي گويد" بحرين اولا نفتش تمام شده بود دوم به خاطر اين که سايه جنگ را از خليج فارس برداريم بحرين را جدا کرديم".

وي با بيان اين که توجيه محمد رضا پهلوي آن روز براي افرادي که بصيرت نداشتند قانع کننده بود، گفت: اما افراد مومن و متدين آينده را بايستي در امروز ببينند.

حجت الاسلام سعادت فر افزود: در جريان مقابله با آمريکا بعد از برجام و توصيه هاي مقام معظم رهبري در خصوص بدعهدي هاي غرب دو خط فکري وجود دارد.

وي با طرح اين سوال که "امروز جمهوري خواهان آمريکا بر سر کار آمده اند و به برجام وفاداري لازم را ندارند در مقابل آنها بايد چه کرد؟"، گفت: خط فکري جريان انقلاب خلاصه در مقاومت است.

سعادت فر گفت: جريان انقلاب در بعد امنيت، اقتصاد مقاومتي، بعد فرهنگ و اعتماد به داخل و نهادهاي مومن و انقلابي به دنبال شکست استکبار جهاني و ايجاد تمدن بزرگ اسلامي است.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن ادامه داد: در مقابل جريان انقلابي خط فکري غرب گرايان، پناهنده شدن و روي آوردن به دامان اروپا براي کاهش تهديدات آمريکا است.

حجت الاسلام سعادت فر افزود: عده اي مي گويند اگر بخواهيم تهديدات آمريکا را کم کنيم راهش آن است که زمينه را فراهم کنيم تا اروپايي ها در داخل کشور بتوانند سرمايه گذاري کنند؛ زماني که اروپايي ها در کشور سرمايه گذاري کردند اگر آمريکا خواست ما را تحريم کند منافع اروپايي هاي سرمايه گذار در داخل کشور هم به خطر مي افتد در اين صورت آمريکايي ها هم حاضر نمي شوند منافع آنها را به خطر بيندازند و به خاطر سرمايه هاي اروپايي ها داخل ايران ما را هم تحريم نمي کنند.

فرصت سوزي تفکر غرب گرا در کشور

وي با مطرح کردن اين سوال که "آيا اين خط فکري مي تواند صحيح باشد و آيا مي توانيم اعتماد به اروپا کنيم تا آمريکا را دور بزنيم؟"، گفت: غرب، آمريکا و صهيونيسم جهاني داراي منافع مشترکي هستند که قطعا از منافعشان در ايران يبيشتر است.

سعادت فر به قرارداد پرسود و پرمنفعت توتال با ايران براي فرانسوي ها اشاره کرد و گفت: هنوز امضاء اين قرارداد خشک نشده مي بينيم فرانسه پناه گاه سازمان مجاهدين خلق مي شود.

وي افزود: در سال ۹۱ که اوج تحريم آمريکايي ها براي ميادين نفتي ايران بود خيلي از اروپايي ها هم سرمايه گذار بودند که نفت را از ميادين مشترک ايراني برداشت مي کرند اما وقتي نوبت به پرداخت سود ايران مي شد عنوان مي کردند شما تحريم هستيد.

خطيب نماز جمعه بروجن با بيان اين که جريان انقلابي هميشه تهديدات را به فرصت تبديل مي کند، تصريح کرد: تفکر انقلابي فرصت سازي مي کند اما تفکر غرب گرا با خوف از تهديد شديدتر به سوي تهديد شديد پناه مي برد و براي نظام و انقلاب فرصت سوزي مي کند.

با پرايد و برجام نمي توان فخرفروشي کرد

وي آزاد سازي شهر موصل عراق را نمونه حرکت انقلابي عنوان کرد و گفت: تفکر انقلابي مصلحت و پيروزي قطعي آينده را در تعيين و تشخيص وظيفه امروز مي داند و به گونه اي عمل مي کند که پيروزي فردا يقيني باشد.

حجت الاسلام سعادت فر با بيان اين که تفکر غرب گرا مصلحت انديشي امروز را دارد، گفت: آن زماني که شهيد تهراني مقدم موشک طراحي مي کرد امروز را مي ديد که موشک هاي ايراني باعث اقتدار و غرور ملي ايران خواهد شد.

وي افزود: امروز حتي کساني که معتقد به دنياي گفتگو بودند و شعار مرگ روي موشک ها را به تمسخر مي گرفتند مجبورند معترف باشند که ما طراح و سازنده موشک بوديم زيرا امروز مي دانند که با عومل اقتدار نظام و مديريت جهادي مي توان به نظام غرب و ابرقدرت هاي دنيا فخر فروشي کرد و در مقابل آنها ايستاد اما با پرايد و برجام نمي توان فخر فروشي کرد.

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به فرمايشات امام راحل، گفت: اگر بخواهيد از سپاه بدگويي کنيد بدانيد دست شيطان در کار است دست الهي نيست.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۷:۱۷

20 Jan 2020