۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۲۹۴۵۴
هفت چشمه گزارش مي‌دهد:

وعده‌هاي سرخرمني در کارنامه دولت تدبير و اميد /زخم کهنه بيکاری جوانان اردل، چشم‌به‌راه درمان مسئولين

معضل بيکاري در شهرستان اردل موجب شده است که بسياري از جوانان اين شهرستان به سمت اعتياد کشانده و مسئولين تاکنون در اين راستا گامي بر نداشته و انتظار مي‌رود مسئولين به جاي نظاره کردن به اين مشکل اساسي چاره‌اي بجويند.
وعده‌هاي سرخرمني در کارنامه دولت تدبير و اميد /زخم کهنه بيکاری جوانان اردل، چشم‌به‌راه درمان مسئولين
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، بيکاري جوانان و بالا بودن تعداد متقاضيان کار در گروه سني زير ۳۰ سال، امروز به معضلي بزرگ در چهارمحال و بختياري تبديل شده است که در برخي از شهرستان‌هاي بخصوص اردل بسيار قابل لمس و درک است.

آن چه مسلم است طولاني شدن بيکاري جوانان مي‌تواند براي استان و کشور هزينه داشته باشد؛ در  شهرستان اردل نیز به دلیل فرصت های شغلی محدود فرصت ورود به بازار کار از جوانان گرفته و معضلاتی برای خود و خانواده هایشان همراه دارد.

یک از معضلات بیکاری خطر بروز آسيب‌هاي اجتماعي است، سايه شوم اعتياد بر سر جوانان بيکار چرخ مي‌زند، ازدواج‌ها به تاخير مي‌ افتد و گاهی مشکلاتی به وجود می آید که جبران نا پذیر است.

 بيکاري باعث مي‌شود تا کشور نتواند از توان بالقوه نيروي کار خود بهره چنداني ببرد.

نبود شهرک صنعتی و کارگاه  تولیدی،موجب می شود که بتوانیم رتبه نخست بیکاری در استان را به این شهرستان داده چراکه بخشدار این شهرستان نیز از بیکاری 50درصدی جوانان سخن می گوید.

در سال‌هاي اخير باتوجه به افزايش درصد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي و کمبود ظرفيت‌هاي شغلي، گرايش  جوانان به مهاجرت برون استانی بالارفته است، به‌طوري که تقريبا در هر کوچه يا خيابانی مي‌توانیم خانواده‌هايي را ببنیم که جوانانشان براي پيدا کردن شغل مناسب و درآمدي کافي به استان‌هاي صاحب صنعت مهاجرت کرده‌اند.

معمولا جوانان مجرد مهاجرت مي‌کنند و آنهايي هم که به همراه همسر مي‌روند سعي دارند که شغلي، هرچند با درآمد پايين براي همسر خود یافته تا از عهده مخارج زندگی بربیایند، اما به چه قيمتي و با چه وضعيتي؟
محسن صالحي اردلي دانش‌آموخته مقطع کارشناسي کشاورزي_مهندسي صنايع غذاي يکي از جوانان موفق شهرستان اردل در گفت‌وگو با خبرنگار هفت چشمه بيکاري را مهمترين دغدغه جوانان اردل دانست.

صالحي افزود: جوانان ما سرمايه‌هاي کشورهستد؛ جوانان اردل به دليل بيکاري سردرگم شده و به سمت اعتياد می روند.

وی خطاب به مسئولین گفت: ما از مسئولين خواستار رسیدگی به مشکل اساسي جوانان هستیم.
محمد انصاري بخشدار مرکزي شهرستان اردل در جلسه کارگروه اشتغال و برنامه‌ريزي شهرستان اردل که باحضور مسئولين شهرستان برگزار شد؛ بيکاري را مهترين مشکل جوان عنوان و افزود: ۵۰ درصد جوانان شهرستان اردل بيکار هستند.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی در راستای رفع مشکل بیکاری در این شهرستان رفع نشده است؛ تصریح کرد: بايد با هم‌فکري، مشکل بيکاري را در اين شهرستان رفع کرد به طوری که مردم نتيجه اين تلاش‌ها را ببينند.

شوراي‌هاي شهر اردل نیز چندي پيش با صدور بيانه‌اي پیرامون سد بهشت‌آباد که از مهترين مطالبه‌هاي چندين ساله مردم اردل است، گفتند: احداث سد بهشت آباد یک مطالبه به حق مردم این شهرستان است و از مسئولين استاني و شهرستاني خواستار احداث سد آن شدند زيرا احداث اين سد بزرگ زمينه اشتغال ۳ هزار نفر را ايجاد مي‌کند و ديگر شهرستان و حتي استان مشکل بيکاري نخواهد داشت.

اگرچه عدالت و اشتغال‌زايي مهترين شعار دولت تدبير و اميد است اما باتوجه به اينکه سه سالي است که از عمر دولت تدبير مي‌گذرد تاکنون براي بيکاري جوانان گامي برداشته نشد و احداث سد بهشت‌آباد يکي ديگر از وعده‌هاي سرخرمني است که در کارنامه دولت تدبير و اميد است به ثبت رسيد.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۴:۱۱

27 Dec 2019