۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۵۹۳۴
دغدغه فرهنگی مردم فارسان

خلأ نبود سينما در شهرستان فارسان

گاهي اوقات نمايش يک فيلم باعث تغيير در نگرش انسان به زندگي و اطراف خود مي‌شود، سينما و فيلم بايد به‌عنوان ابزاري قدرتمند در اختيار ترويج و توسعه فرهنگ ايراني و اسلامي در جهان باشد.
خلأ نبود سينما در شهرستان فارسان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، سينما، يکي ازمولفه هاي اساسي براي ارتقاء فرهنگ عمومي است که کم‌توجهي نسبت به آن‌ها سبب سرخوردگي و افسردگي مردم مي‌شود.

لذا اين‌ يک زبان فرهنگي است که تاکنون به دلايل متعددي همچنان به لکنت سخن مي‌گويند، مردان و زناني از جنس دغدغه‌مندي مي‌خواهند تا با احترام به حقوق مردم در بهره‌مندي از هنرهاي سمعي و بصري چالش‌هاي موجود در حوزه‌هاي هنري را از بين ببرند و مردمي که همچنان منتظر سينماي هستند.

سينمای هنري يکي از مهم‌ترين ارکان فرهنگ‌سازي و سوق انديشه و افکار عمومي ملت به‌سوي آرمان‌ها و اهداف هر جامعه‌اي و آخرين ادراک از درک‌ها و دستاوردهاي هنري و فرهنگي مي‌باشد که به اين دليل به هنر هفتم مشهور است، پس مسلماً هميشه در طول تاريخ آخرين دستاورد يک علم فرهنگي پيشرفته‌ترين و مؤثرترين جلوه فرهنگ‌سازي و گراينده افکار عمومي به‌سوي آرمان‌ها جامع هر جامعه‌اي بوده است.

اهميت و وجود سينما در کنار ديگر رسانه‌هاي فرهنگي يک امر بسيار مهم و در متن فرهنگ‌سازي جامعه اسلامي ما نيز به‌وضوح ديده مي‌شود تا جاي که رهبر کبير انقلاب ما در رابطه اين مهم فرمودند؛ اعتلاي سينماي کشور، نياز محسوس است و همه بايد اين حقيقت را دريابند که هنر مهم و بسيار برجسته سينما براي کشور، يک نياز و ضرورت محسوب مي‌شود.

نداشتن سينما در شهرستان فارسان به‌گونه‌اي است که  تاکنون تمهيداتي براي راه‌اندازي سينما براي اين شهرستان‌ در نظر گرفته نشده و اين در حالي است که مسئولان  وظيفه‌دارند شرايط و زيرساخت‌هاي مربوط به فعاليت‌هاي فرهنگي را در هر شهرستاني فراهم کنند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۳:۴۵

24 Jan 2020